چگونگی کوتاه کردن ناخن سگ

تاریخ درج: 1398/01/25
ناخن های کوتاه سگ علاوه بر ظاهری آراسته از شکسته شدن آن جلوگیری می کند. چگونگی کوتاه کردن ناخن سگ یکی از جمله کارهای مهمی است که شما باید آن را یاد بگیرید. زیرا در صورت شکسته شدن، ناخن سگ شما دچار عفونت شده و درد زیادی دارد. همچنین ناخن های بلند در راه رفتن سگ شما تاثیر گذاشته و موجب مشکلان مربوط به استخوان و مفصل ران می شود. 
 
1. تعیین زمان :
برای تعیین زمان مناسب برای کوتاهی ناخن سگ خود باید توجه کنید زمانی که سگ شما می ایستد ناخن هایش زمین را لمس می کند یا خیر. اما بطور معمول هر دو یا یکماه یک بار به کوتاهی ناخن نیاز دارند و اینکه ناخن های جلویی نسبت به عقبی رشد بیشتری دارند، بنابراین ناخن های عقبی را کمتر کوتاه کنید.

2. انتخاب تجهیزات مناسب :
یکی از مسائل مهم در چگونگی کوتاه کردن ناخن سگ، انتخاب ناخن گیر مناسب می باشد. مدل های مختلفی از ناخن گیرها وجود دارد که عبارتند از :
- مدل قیچی : 
این ناخن گیر مانند قیچی کار کرده و به جای سطح برش مسطح، یک تیغه خمیده دارد که دور ناخن قرار می گیرد. برای این کار تیغه را روی خط ناخن در نقطه مناسب قرار داده و برش دهید. این نوع ناخن گیر برای ناخن های کوتاه مناسب می باشد.
- مدل انبردست : 
این ناخن گیر مختص افراد حرفه ای است. این ناخن گیر مانند قیچی کار کرده و قدرت بیشتری داشته و برای هر اندازه ناخنی مناسب می باشد. تیغه های این ناخن مدت طولانی تیز بوده اما قابل تعویض نیست.
- مدل گیوتین :
این مدل از ناخن گیرها یک تیغه داخلی و یک سوراخ دارد تا خط ناخن را نشان دهد. هنگام فشار بر دسته ناخن گیر، تیغه پایین آمده و ناخن را کوتاه می کند. بسیاری از افراد آماتور نیز می توانند از این ناخن گیر براحتی استفاده کنند. در استفاده از آن دقت کنید که دسته زیر پنجه سگ قرار گرفته و سوراخ آن در بالای ناخن باشد. این مدل ناخن گیر برای ناخن های کوچک تا متوسط مناسب بوده و تیغه آن براحتی قابل تعویض است.

3. پودر قابض :
اگر ناخن سگ را از انتها بگیرید امکان خونریزی وجود دارد. برای جلوگیری از این مشکل می  توانید از پودر قابض استفاده کنید. این پودر بسرعت خونریزی را متوقف کرده و استفاده از آن نیز بسیار آسان است.

4. گرفتن ناخن سگ :
از دیگر مسائل مهم در چگونگی کوتاه کردن ناخن سگ، شناسایی مناطق رگ دار ناخن می باشد. یعنی نواحی که دارای عصب و رگ های خونی از آن می گذرند را برش ندهید زیرا منجر به درد و خونریزی سگ شما خواهد شد. اگر سگ شما دارای ناخن صاف و روشن است تشخیص این مناطق راحت می باشد زیرا این مناطق صورتی بوده و از ابتدای ناخن شروع و تا قسمت انتهایی ادامه دارد. در سگ هایی با ناخن های تیره باید روش دیگری را اتخاذ کنید. 

5. آماده سازی سگ :
برای کوتاهی ناخن سگ به آرامی پای سگ را با کف دست خود گرفته بطوریکه رو به روی سگ بوده و دستانتان هم جهت با پنجه های سگ باشد. انگشتان خود را زیر پنجه قرار داده و شصت تان را روی ناخن پنجه قرار دهید تا ثابت بماند. این بهترین حالت برای کوتاه کردن ناخن سگ می باشد. 
برای کوتاهی ناخن های عقبی، سگ را به پهلو روی میز بخوابانید تا بتوانید سگ را مهار کنید. آرنج خود را بطور کامل روی سگ قرار داده تا نواحی پشت سگ را کنترل کرده و ناخن های پنجه عقب را بگیرید.
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه پت
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :