چگونگی حفظ و رویش مو در مردان

تاریخ درج: 1398/10/29
چگونگی حفظ و رویش مو در مردان به اندازه زنان و حتی بیشتر اهمیت دارد. به همین دلیل رعایت یکسری نکات ریز باعث می شود تا موهایی پرپشت، براق و جذاب داشته باشند. در واقع این نکات کاملا مورد اعتماد بوده و در اختیار شما قرار گرفته است.
 
1. شستشو مداوم و مرتب
همانطور که می دانید میزان هورمون های مردانه در بدن آقایان بسیار بیشتر از خانم بوده و به همین دلیل میزان چربی در موهای آنان نیز بیشتر است و باید بیشتر از خانم ها استحمام کنند. همچنین بهتر است در هنگام استحمام مردان از مقدار کمی شامپو استفاده کرده و سپس موهای خود را ماساژ دهند.
 
2. جلوگیری از موخوره
با وجود آنکه موی مردان معمولا کوتاه بوده و مرتب می شود اما به دلیل استفاده مداوم از سشوار، اتو مو و ماساژ زیاد ممکن است دچار موخوره شود بنابراین برای چگونگی حفظ و رویش مو و همچنین جلوگیری از موخوره از این کارها اجتناب کنید.
 
3. عدم خشک کردن مو با حوله
یکی از روش های حفظ مو در آقایان خشک نکردن مو با حوله پس از حمام می باشد. برای خشک کردن موهای خود کافی است آب آن را با یک حوله نرم گرفته و اجازه دهید در مجاورت هوا خشک شود.
 
4. شانه مناسب
ریزش مو در آقایان بسیار بیشتر از خانم هاست، شانه های دندانه ریز نیز به علت تحریک مو این امر را تشدید می کنند. بنابراین بهتر است از شانه دندانه درشت استفاده کنید.
 
5. حالت دهنده ها
یکی از مواردی که آقایان خیلی از آن استفاده می کنند حالت دهنده های مو می باشند. این حالت دهنده ها باعث خشک و شکننده شدن موی شما می شود. اگر نمی توانید این مواد را کنار بگذارید در هنگام خرید به جنس موی خود توجه کنيد و محصول با کيفيت و استانداردي بخريد. همچنین سعی کنید چند ساعت و حداکثر یک روز پس از استفاده آن را بشویید.
 
6. استفاده از شوینده مناسب
یکی دیگر از روش های حفظ مو در آقایان، انتخاب شوینده مناسب می باشد. بطور مثال اگر مو و پوست کف سر شما خشک است از شامپو مخصوص موهای خشک استفاده کنید تا چربی لازم را به موی شما برساند. استفاده نامناسب از شوینده ها باعث خشکی، خارش و پوسته پوسته شدن موهای شما خواهد شد.
 
7. استفاده از کلاه
از آنجا که آقایان بیشتر وقت خود را در بیرون از خانه و در معرض نورخورشید می گذرانند بهتر است از کلاه های راحت و لبه دار استفاده کنند. زیرا نور خورشید باعث تغییر رنگ و خشک شدن موها می شود.
 
8. شستشو پس از استخر
به دلیل وجود کلر در آب استخر موها بتدریج خشک و شکننده می شوند. بنابراین توصیه می شود پس از استخر حتما موهای خود را با آب و شامپو مناسب موی خود بشویید.
 
9. عدم رنگ کردن مو
یکی از بهترین روش های حفظ مو در آقایان رنگ نکردن مو می باشد. اما اگر می خواهید سفیدی موی خود را بپوشایند از رنگ مو هاي استاندارد و با مارک‌هاي معتبر استفاده کنید. رنگ‌هاي غير استاندارد علاوه بر خشک کردن بيش از اندازه موها باعث تحريک پوست پشت گوش و زير چانه مي‌شوند.
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه مردانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :