پیکرتراشی و عوارض آن

تاریخ درج: 1398/08/22
چاقی و عدم کاهش وزن یکی از مشکلاتی است که بیشتر افراد چاق با آن درگیرند. امروزه روش های متعددی برای لاغری و کاهش وزن وجود دارد که هر یک مزایا و معایب مختص به خود را دارد. پیکرتراشی یکی از روش های جراحی زیبایی لاغری است که مانند هر عمل جراحی دیگری عوارضی را به دنبال دارد. با ما همراه باشید.
 
- پیکرتراشی چیست ؟
پیکرتراشی یکی از جدیدترین متدهای جراحی زیبایی لاغری است که با حذف چربی های بدن به صورت موضعی به آن فرم داده و باعث می شود خوش اندام و زیبا به نظر برسید. در این روش حذف چربی بدون آسیب رساندن به ماهیچه و بافت های عصبی و عروقی انجام می شود. هدف از پیکرتراشی بیشتر از کاهش وزن فرم دادن به آن می باشد. پیکرتراشی با از بین بردن سلولهای چربی در مکان های کلاسیک بدن انسان نه تنها به کاهش توده چربی بدن کمک کرده بلکه فرم جدیدی به  بدن می بخشد. سلول های چربی از نواحی چاق شده بیمار برداشته می شوند و دقیقا مانند یک رژیم غذایی کامل بدن از نظر حجم کم می شود. در یک قاعده ، سه تا شش کیلوگرم چربی در طی یک جلسه باید از بدن استخراج شود. اگر نیاز است تا مقدار بیشتری از چربی از بدن خارج شود، این کار باید در یک عمل دوم انجام شود.
 
- نحوه انجام پیکرتراشی
پیکرتراشی یک عمل تهاجمی است که تحت بی هوشی عمومی انجام میشود. پس از بیهوشی و آماده سازی استریل زمینه جراحی ، برش های پوستی کوچک با طول متوسط ​​0.5 سانتی متر در نواحی تحت جراحی ایجاد می شود. سپس به کمک یک لوله نازک کانولا به قطر دو تا چهار میلی متر ، سلول های چربی زیر پوست مکیده می شوند. به زبان ساده تر این فرایند، با استفاده از امواج اولتراسونیک و ایجاد ارتعاش در بافت چربی، آن را به صورت مایع در آورده تا راحت تر به وسیله مکش لوله کانولا خارج شوند. با جابجایی ماهرانه به جلو و عقب لوله ، جراح می تواند بافت اضافی و به اصطلاح سست شده را خارج کند. نقاط ورودی کانولا پس از انجام عمل بخیه زده می شوند. 
 
- عوارض پیکرتراشی
بی نظمی در کانتورینگ پوست از شایع ترین عوارض پیکرتراشی می باشد که مهم ترین دلیل آن از دست رفتن چربی پوست و خشک شدن آن است. همچنین ممکن است پس از پیکرتراشی به علت آسیب عصبی، دچار لمس پوستی شوید. گاهی این بی حسی و عارضه بوجود آمده دائمی بوده و راهی جز مدارا با آن وجود ندارد. عفونت در محل ورود لوله کانولا یکی دیگر از عوارض پیکرتراشی است که اگر به آن رسیدگی نشود ممکن است خطرناک بوده و سلامت فرد را تهدید کند.
آمبولی چرب که در اثر عدم تخلیه چربی به صورت کامل اتفاق می افتد، می تواند باعث تجمع چربی در رگ های خونی و یا در ریه شده و در نهایت به سمت مغز حرکت کرده و  باعث بروز سکته قلبی و مغزی و حتی مرگ شود و نیاز به رسیدگی فوری در بیمارستان دارد. 
 
منبع:
دسته بندی: کلینیک زیبایی
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :