پیکر تراشی; مزایا و معایب آن

تاریخ درج: 1398/06/17
یکی از روش های دست یافتن به لاغری و تناسب اندام پیکر تراشی یا لیپوماتیک می باشد. این روش نوین که در کلینیک های زیبایی و به صورت سرپایی انجام می شود می تواند در کمترین زمان ممکن شما را به اندام دلخواه خود برساند اما بهتراست قبل از انجام آن با کلیت پیکر تراشی; مزایا و معایب آن آشنا شوید. با مه همراه باشید.
 
- پیکر تراشی چیست ؟
پیکر تراشی یک نوع عمل جراحی زیبایی سرپایی و بدون بیهوشی برای لاغری و تناسب اندام می باشد که توسط دستگاه مخصوص، بدون درد و خونریزی و به صورت کاملا ایمنی، چربی های اضافی در نواحی شکم، پهلو، بازو، ساق و ران پا، غبغب و... از بدن خارج می شود. در واقع این دستگاه با ایجاد ارتعاش در پوست بدون استفاده از حرارت و لیزر باعث تخریب بافت چربی می شود. به دلیل عدم افتادگی و شل شدن پوست پس از این عمل شما دیگر نیازی به لیفت پوست ندارید. زمان استراحت و نقاهت پس از این عمل 3 الی روز بوده و پس از آن می توانید به روال عادی زندگی خود بازگردید.
 
- نحوه انجام عمل
برای انجام عمل پیکر تراشی پس از علامت زدن نواحی مورد نظر، سوراخی به قطر 2 الی 5 میلیمتر در پوست ایجاد شده و لوله دستگاه از این طریق وارد نواحی چربی شده و با ایجاد میدان ارتعاش، باعث تخریب بافت چربی می شود. همزمان با این عمل، یک محلول حاوی بی حسی نیز برای رفع درد و خونریزی به بافت منتقل می شود. پس از تخریب چربی، مخلوط چربی و مایع بی حسی از طریق سوراخ و حفره ایجاد شده از بدن خارج می شود. دستگاه به کار رفته در این عمل به محض برخورد به بافت غیر چربی از کار افتاده و متوقف می شود و بدین سبب ماهیچه و رگ های بدن بدون آسیب می ماند.
 
- مزایای پیکر تراشی
از مزایای پیکر تراشی می توان به بی حسی موضعی و عدم بیهوشی کامل اشاره کرد. همچنین به دلیل استفاده از فرکانس ها و ارتعاشات ضعیف، امکان درد، تورم، خونریزی، آمبولی، عفونت و سوختگی آن به نسبت سایر روش ها بسیار کمتر می باشد. علاوه بر این در این روش انقباض پوست بیشتر بوده و پوست در مدت زمان کوتاهی جمع می شود. اگر به دنبال راهی موثر و ایمن و آسان برای حذف فوری چربی های اضافی بدن خود هستید پیکرتراشی بهترین گزینه در این زمینه می باشد. 
 
- معایب پیکر تراشی
این روش لاغری علاوه بر مزایای گفته شده معایبی را نیز دارد که از جمله آن می توان به مشکلات کلیوی به علت تزریق بی حسی موضعی، واکنش آلرژیک، احساس ضعف و گیجی را نام برد. همچنین اگر میزان چربی خروجی از بدن از حد مجاز بیشتر باشد ممکن است بیمار دچار آمبولی، بازگشت چربی، لخته شدن خون و تنگی نفس شود. و از دیگر معایب این عمل که در صورت تعدد سوراخ ها جهت عمل ممکن است رخ دهد می توان به عفونت و خونریزی اشاره کرد. بنابراین بهتر است برای انجام این عمل به یک کلینیک مجهز با پزشک متخصص مراجعه کنید.
 
منبع:
دسته بندی: کلینیک زیبایی
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :