پلاسما تراپی ورفع افتادگی پلک

تاریخ درج: 1398/07/25
پلاسما تراپی یکی از روش های رفع پف و افتادگی  پلک که بدون  برش تیغ یا لیزر انجام شده و جز مدرن ترین تکنیک های اروپایی محسوب می شود. اما اینکه پلاسما تراپی و رفع افتادگی پلک چگونه انجام می شود و چه مزایا و عوارضی را در پی دارد. با ما همراه باشید.
 
- پلاسما چیست ؟
پلاسما یک گاز فرار با حرارت بالا و فشار پایین می باشد که حاوی یون ها و الکترون های خنثی بوده که در تماس با جسم دیگر سرد شده و انرژی را منتقل می کند. در واقع این گاز عملکردی شبیه تصعید داشته که در برخورد با یک جسم جامد باعث تبدیل آن به گاز می شود و به همین در رفع افتادگی پلک کاربرد زیادی دارد.
 
- نحوه عملکرد پلاسما تراپی
گاز پلاسما در برخورد با ناحیه مورد نظر به دلیل اختلاف الکترومغناطیسی و تخلیه یون های موجود در خود باعث تخریب بافت های فرسوده می شود. یعنی با تصعید لایه بیرونی و سطحی پوست باعث جمع شدن لایه زیرین پوست می گردد و بدین ترتیب با تحریک کلاژن پوست بافت جدیدی را جایگزین بافت قبلی می کند. بعد از انجام پلاسما تراپی ممکن است پوست شما دچار سوختگیشود که پس از طی تقریبا دو هفته این سوختگی رفع شده و پوست براق و شفاف خواهد شد. در واقع شما با این روش نه تنها افتادگی پلک خود را اصلاح کده اید بلکه پوستی یکرنگ و شفاف نیز خواهید داشت فقط در پوست های تیره باید کمی تامل کرد.
 
- افراد مناسب پلاسما تراپی
پلاسما تراپی برای افرادی که افتادگی پلک خفیف دارند مناسب میباشد. همچنین افرادی که عمل جراحی زیبایی پلک را انجام داده و دوباره دچار افتادگی پلک شده اند نیز مناسب است زیرا دیگر نیازی به بیهوشی کامل ندارند. بنابراین پلاسما تراپی یک روش مطمئن و تاثیر گذاز برای افرادی است که تمایلی به بیهوشی ندارند.
 
- عوارض پلاسما تراپی
تا به امروز عوارض جدی برای این روش گزارش نشده است اما همانطور که گفتیم ممکن است با کمی سوختگی مواجه شوید که علت آن برخورد گاز پلاسما با پوست و اختلاف دمای بین آنها می باشد که جدی نبوده و رفع خواهد شد. پوسته پوسته شدن در اطراف پلک نیز ازدیگر عوارض این روش بوده که به دلیل تخریب سلول های مرده پوست بوجود می آید و با تشکیل بافت جدید از بین خواهد رفت.
منبع:
دسته بندی: کلینیک زیبایی
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :