همه چیز درباره کاشت نگین و پیرسینگ

تاریخ درج: 1398/06/25
 یکی از روش هایی که امروزه جوانان برای زیبایی و تغییر در چهره خود انتخاب می کنند کاشت نگین و پیرسینگ در قسمت های مختلف بدن می باشد. می توان قطع به یقین گفت بسیاری از افرادی که این کار را انجام می دهند اطلاعات چندانی در این زمینه نداشته و تنها برای پیروی از مد و زیبایی اقدام به این کار می کنند. ما در این مقاله همه چیز درباره کاشت نگین و پیرسینگ را به شما خواهیم گفت تا با چشمانی باز این عمل را انجام دهید.

- کاشت نگین و پیرسینگ 
کاشت نگین و پیرسینگ بر خلاف گذشته که تنها بر روی بافت های نرم بدن مانند گوش، بینی، لب، زبان، ابرو، ناف و چشم انجام می شد، امروز روری بافت سخت مانند دندان نیز اعمال می شود. این یک عمل زیبایی محسوب شده که بصورت سرپایی و در کلینیک های زیبایی و داندانپزشکی ها انجام می شود اما برای جلوگیری از عفونت و خونریزی باید مطمئن شوید پزشک شما در این کار تبحر دارد.
 
- روش های کاشت نگین و پیرسینگ
1. میکرودرمال
یکی از روش های کاشت نگین و پیرسینگ، پیرسینگ میکرودرمال می باشد که فقط در قسمت های صاف بدن انجام شده و پزشک متخصص با جدا کردن لایه های زیرین پوست، قلاب فلزی و یا طلا و جواهرات را در آن جای می دهد. این روش بسیار دردناک بوده و همچنین باید در یک محیط کاملا استریل انجام شود. 
 
2. پانچ
این روش به صورت اتوماتیک و توسط دستگاه انجام می شود که این دستگاه دقت بالایی داشته و عمق سوراخ را بسته به تنظیمات انجام شده روی دستگاه و به همان اندازه که بخواهید انجام می دهد. تفاوت این روش با روش میکرودرمال در این است که در این روش یک طرف سوراخ روی پوست و طرف دیگر آن به شکل L زیر پوست ایجاد می شود اما در میکرودرمال هر دو طرف سوراخ روی پوست می باشد.
 
- عمق سوراخ 
عمق سوراخ برای کاشت نگین و پیرسینگ نباید خیلی عمیق و بزرگ باشد زیرا باعث تجمع باکتری، ایجاد عفونت و در آمدن نگین یا فلز درون پوست خواهد شد. همچنین نباید خیلی ریز و کوچکباشد زیرا باعث چین خوردن پوست و ایجاد ظاهر ناخوشایند در پوست می شود. 
 
- عوارض کاشت نگین و پیرسینگ
از عوارض شایع این عمل که ممکن است چند ساعت پس از کاشت با آن مواجه شوید کمی ترشح خونی و کبودی در چند روز اول می باشد که رفع می شود. همچنین بهتر است برای جلوگیری از گیر کردن نگین به لباس و ... روی آن با گاز استریل پوشانده شده و به مدت دو هفته با سرم استریل شستشو داده شود تا دچار عفونت نشوید. از دیگرعوارض این روش زیبایی، مختل کردن عمل جراحی می باشد و باید قبل از عمل پیرسینگ خارج شود. همچنین پیرسینگ و کاشت نگین برای افرادی که سابقه گوشت اضافی و حساسیت نیز دارند خطرناک بوده و باعث ایجاد عفونت در بدن آنها خواهد شد.
 
! نکته آخر
اگر کاشت نگین یا پیرسینگ خود را به افراد غیر حرفه ای و آرایشگران بسپارید ممکن است دچار عوارض جبران ناپذیری همچون بیماری های ایدز، هپاتیت، تبخال و زگیل شوید. همچنین انتقال بیماری های پوستی و قارچی نیز وجود دارد. بنابراین اگر با علائمی همچون تورم، قرمزی، درد و ترشح در محل سوراخ شده مواجه شدید حتما به پزشک مراجعه نمایید. 
همچنین توصیه می شود از پیرسینگ زبان منصرف شوید زیرا حس چشایی را دچار مشکل کرده و باعث اختلال در تکلم می شود. همچنین امکان خفگی و بلعیدن در صورت باز شدن وجود دارد.
 
منبع:
دسته بندی: کلینیک زیبایی
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :