نکات مهم در کوتاه کردن ناخن گربه

تاریخ درج: 1398/06/17
یکی از حیوانات بازیگوش و دوست داشتنی خانگی گربه می باشد که ممکن برای شستن و کوتاه کردن ناخن های آن با مشکل مواجه شوید زیرا گربه ها با دیدن ناخنگیر پنهان می شوند. بنابراین برای جلوگیری از آسیب و عفونت باید ناخن های آنها را کوتاه کنید اما قبل از آن باید با نکات مهم در کوتاه کردن ناخن گربه آشنا باشید تا این بتوانید این عمل را در آرامش کامل حیوان و با لذت انجام دهید.
 
1. تنظیم استایل گربه
یکی از مهم ترین اعمالی که باید در این زمینه انجام دهید تنظیم استایل گربه است. برای این کار در یک اتاق آرام و به دور از پنجره روی یک صندلی بنشینید به طوریکه گربه بتواند به راحتی روی پای شما بنشیند. همچنین این کار را به زمانی موکول کنید که گربه کم انرژی و خوابالو است و در حین انجام این عمل نیز با او صحبت کنید تا احساس امنیت و آرامش را به گربه منتقل کنید. اگر گربه شما بازیگوش است می توانید او را در یک حوله یا پتو بپیچید.
 
2. تشویق گربه
پس از تنظیم حالت و استایل گربه به آرامی یکی از پنجه های او را در دستان خود گرفته و به آرامی پد انگشت ماساژ دهید تا ناخن هایش بیرون بیاید. اگر گربه مقاومت کردن یا پنجه هایش را پس کشید با فشار او را مجبور نکنید زیرا با چنگ و گاز مواجه خواهید شد. در این لحظه فقط دست خود را شل کرده و حرکت پنجه را دنبال کنید و دوباره این عمل را تکرار کنید. از آنجا که گربه ها تشویق شدن را دوست دارن به محض همراهی با شما برای کوتاه کردن ناخن ها، به او تشویقی از خوراکی های گربه بدهید تا در دفعات بعدی مقاومت خود را کمتر کنند.
 
3. آشنایی با صدای ناخن گیر
 یکی از نکات مهم در کوتاه کردن ناخن گربه، عادت دادن او به صدای ناخنگیر است تا علاوه بر احساس راحتی گربه، بتوانید به راحتی ناخن های او را کوتاه کنید. برای اینکار گربه را روی پای خود نشانده و مقداری ماکارونی خام را با آن خرد کنید. اگر گربه شما ناخن گیر را بو کرد مقداری تشویقی به او بدهید. با این روش استرس و مقاومت گربه را برای اینکار به حداقل می رسانید. 
 
4. شناخت بستر اصلی ناخن گربه
از مهم ترین نکات مهم در کوتاه کردن ناخن گربه، شناخت بستر اصلی ناخن می باشد. این قیمت به دلیل وجود رگ های خونی و عصبی بسیار حساس بوده و در صورت کوتاه کردن آن، گربه درد زیادی را متحمل شده و حتی ممکن است منجر به خونریزی شود. بنابراین دقیقا ناحیه بی رنگ قبل از رسیدن به ناحیه صورتی ناخن را کوتاه نمایید. اگر سهوا این کار را انجام دادید، قسمت زخم شده را بوسیله باند استریل و چسب ببندید تا خونریزی متوقف شود.
 
! نکات مهم
- در هنگام کوتاه کردن ناخن گربه هرگز روبروی او ننشینید. برای تسلط به او و داشتن دید کافی به قسمت انتهایی ناخن گربه حتما از پشت گربه را بغل بگیرید.
 
- ناخن های گربه را طوری کوتاه کنید که پس از کوتاهی لبه تیز نداشته و گربه نیز با آن احساس راحتی کند.
 
- در انجام این عمل باید سریع باشید زیرا گربه ها از یک جا ماندن خیلی زود خسته می شوند. بنابراین ناخن گیر را به سرعت و قبل از اینکه گربه متوجه شود روی ناخن فشار داده و آن را کوتاه کنید.
 
- در هنگام کوتاه کردن ناخن گربه سعی کنید او را از کنار پنجره دور کنید زیرا پرندگان و حیوانات دیگر ممکن است حواس گربه را پرت کرده و او را به دنبال خود بکشاند. همچنین دقت کنید حیوان دیگری در اتاق نباشد.
 
- نیاز نیست تمامی ناخن های گربه را در یک جلسه کوتاه کنید و نکته دیگر اینکه هرگز ناخن گربه را نکشید. زیرا ممکن مانند بریدن بند انگشت در انسان باعث شوید انتهای انگشت گربه جدا شود. 
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه پت
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :