نکات مهم در عکاسی پرتره مردانه

تاریخ درج: 1398/10/28
اگر در حال رفتن به جلوی یک دوربین هستید تا از یک پرتره حرفه ای در وب سایت شرکت از شما استفاده شود نه تنها باید بدانید که گاهی اوقات یک عکس باعث می شود دیگران در مورد شما قضاوت کنند بلکه عکاسی چالش های بی نظیری را برای شخص عکاس ایجاد می کند. رعایت نکات مهم در عکاسی پرتره مردانه یک الگوی خاص را به خود جلب می کند به طوری که رنگ ها می توانند تاثیر منفی در نتیجه کیفیت تصویر داشته باشند.
 
- چرا لباس پوشیدن برای دوربین مهم است
اگر مرد وقت بگذارد و تلاش کند لباس با جلوه حرفه ای به تصویر بکشد تاثیر و جذابیت عکس وی بیشتر خواهد شد. مهم نیست که از عکس گذرنامه ، عکس خانوادگی یا عکس رسمی کسب و کار گرفته شده ، یک مرد باید بهترین وجه خود را نگاه کند زیرا گاهی این پرتره تنها معرفی او خواهد بود. قبل از شروع جزئیات ، چند نکته اولیه وجود دارد که باید قبل از نشستن در جلوی دوربین در نظر گرفته شود.
 
- محدودیت های دوربین
دقیقا مانند دوربین فیلمبرداری دوربین ثابت به همان اندازه چشم پیشرفت دارد. فناوری فیلم و دوربین دیجیتال بسیار از توانایی دید طبیعی ما و نحوه تنظیم شرایط مختلف عقب مانده است. بیشتر اوقات آنچه دوربین می بیند متفاوت از چیزی است که ما شخصا می بینیم.  از آنجا که تلاش برای استفاده از ترکیب الگوهای بسیار پیچیده یا استفاده از رنگ هایی که خیلی روشن هستند می تواند باعث ایجاد بی نظمی در عکس شود و نتیجه آن تصویری باشد که ضعف ما را نشان می دهد. یک پیراهن لباس سفید که به تنهایی پوشیده می شود می تواند بهتر حد عکس را بیان کند و جزئیات مورد نظر را از چهره پاک کند - استفاده بیش از حد از الگوی رنگی اگرچه می تواند در فرد زیبا به نظر برسد اما باعث انحراف در تصویر می شود.
 
- نورپردازی
در دنیای پرتره ها سه نوع عمده نورپردازی وجود دارد. اولین مورد ، روشنایی خنثی است. در این نوع روشنایی معمولا برای تصاویر گذرنامه یا تصاویر مدرسه استفاده می شود. این نور یکنواخت است و برای روشن کردن چهره و پس زمینه شما استفاده می شود. دوم روشنایی کم کلید است. نورپردازی کم کلید برای تاکید و درام استفاده می شود. اغلب زمینه تاریک می شود و روشنایی روی صورت شما متوقف می شود که با افتادگی شدید از چانه به سمت پایین همراه است.
نوع سوم روشنایی کلید بالایی است. نورپردازی با کلید بالا روشن و هوا است. در این سبک مقادیر نوردهی زیاد است و به جای محو شدن به تاریکی ، در نورپردازی با کلید بالا ، کمبود سایه مشاهده می شود.
چگونه یک مرد باید از پرتره های خنثی نور استفاده کند - همانطور که در بالا گفته شد ، نور خنثی نور اصلی و ساده ترین لباس برای آن است. هر نوع کت و شلوار و پیراهن و کراوات هماهنگ با نور خنثی کار می کند. با این حال ، شما باید از رنگ های داغ (مانند صورتی ، نارنجی ، سبز) پرهیز کنید زیرا دوربین در مقابل مقادیر نارنجی و صورتی یا هرچیز پر رنگ و جیغی بازتاب خوبی نخواهد داشت.
 
منبع:
دسته بندی: آتلیه عکس
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :