نکات مهم در عکاسی مدلینگ

تاریخ درج: 1398/06/26
یکی از شاخه های عکاسی که امروزه طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده و بسیار جالب نیز می باشد عکاسی مدلینگ است که در واقع نوعی عکاسی تبلیغاتی نیز محصوب می شود. اما آنچه باعث می شود عکاسی شما را از دیگران متمایز می کند توجه به نکات مهم در عکاسی مدلینگ است. با ما همراه باشید.
 
1. انتخاب لوکیشن
یکی از نکات مهم در عکاسی مدلینگ انتخاب لوکیشن مناسب بسته به موضوع عکس می باشد. بنابراین قبل از عکسبرداری در محیط راه بروید و روی جزییات متمرکز شوید زیرا حتی یک آیتم کوچک می تواند به عنوان یک نشان خاص در عکس به شما کمک کند.
 
2. نورپردازی
برای اینکه بفهمید نورپردازی شما مناسب یا خیر باید زاویه های مختلف آن را امتحان کنید و زاویه ای را انتخاب کنبد که به نور مسلط باشید. در واقع شدت نور پس زمینه با موقعیت نور اصلی کنترل می شود. بنابراین باید با یک فیلتر و رفلکتور یک نور خاص ایجاد کنید.
 
3. انتخاب مدل
از دیگر نکات مهم در عکاسی مدلینگ، مدل ها هستند. آنچه در این زمینه حائز اهمیت می باشد انتخاب مدل هایی است که با معیارهای شما همخوانی داشته و باعث ارتقای عکس شوند. زیرا مدل ها آینه تصور و دید شما بوده و در صورت انتخاب اشتباه نتیجه عکس را تغییر می دهند.
 
4. آماده سازی تجهیزات
از تجهیزات مورد نیاز در عکاسی مدلینگ می توان به فلش های چتری، رفلکتور، سافت باکس و ... اشاره کرد. همچنین لنز مورد نیاز در این عکاسی لنزهای زوم در حدود 70 تا 210 می باشد. اما به غیر از این موارد سعی کنید تجهیزات غیر ضروری را نیز همراه خود داشته باشید تا برای تهیه کوچکترین چیز به دردسر نیوفتید.
 
5. ژست مناسب
یکی دیگر از مواردی که باید در این سبک از عکاسی رعایت کنید نوع ژست می باشد. بنابراین بهتر است کمی وقت گذاشته و ژست ها را به مدل های خود توضیح دهید. سپس به آنها فرصتی دهید تا ژست ها امتحان کرده و متوجه شوند که چگونه باید آن را انجام دهند. زیرا هماهنگی زاویه شانه، بازو، سر و ... کاری سخت بوده بخصوص اگر مدل های تان اولین باری باشد که این امر را تجربه می کنند پس کمی صبور باشید.
 
6. دست ها
در اغلب اوقات در عکاسی مدلینگ به دلیل تمرکز بر چیزهای سخت، یک اصل ضروری مانند دست ها فراموش می شود. فرم بد دستان می تواند تمام زحمات شما را بر باد داده و یک عکس را خراب کند بنابراین به طرز قرار گیری دست ها توجه کرده و ژستی متناسب با ژست عکس برای دستان خلق کنید.
 
منبع:
دسته بندی: آتلیه عکس
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :