نکات مهم در عکاسی عروسی

تاریخ درج: 1398/07/01
یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین شاخه های عکاسی، عکاسی عروسی است. زیرا این روز برای عروس و دامادهای عزیز از اهمیت زیادی برخوردار است بنابراین عکاس این روز باید تمامی نکات مهم در عکاسی عروسی را بداند تا بتواند با خلق عکس هایی رویایی و خلاقانه این روز را برای زوج های مربوط ماندگار کند. 
 
- آماده کردن لیست
یکی از نکات مهم در عکاسی عروسی آماده کردن یک لیست از موقعیت ها و افراد مورد درخواست عروس و داماد می باشد. همچنین در این لیست می باید زمان دقیق شروع مراسم، آدرس دقیق تالار، روابط و نام خانوادگی افراد ذکر شود. این عمل به شما کمک می کند تا علاوه بر پیش رفتن طبق لیست، افراد و موقعیت های خاص را فراموش نکنید. 
 
- شناخت محل عروسی 
بهتر است یک روز از قبل از عروسی به مکان برگزاری عروسی رفته و آنجا را به خوبی مورد بررسی قرار دهید. این روشی است که عکاسان حرفه ای انجام می دهند. اگر محل برگزاری عروسی در باغ است نیاز است از دو روز قبل آنجا باشد تا بتوانید جهت حرکت نور خورشید را مشخص کنید و یا به این فکر کنید اگر باران گرفت روش جایگزین چه روشی می تواند باشد.
 
- توجه به جزییات
از دیگر نکات مهم در عکاسی عروسی دقت به جزییات از جمله کفش و لباس عروس و حلقه ها می باشد زیرا این جزییات برای عروس و داماد اهمیت زیادی داشته و زمان زیادی را برای خرید آن صرف کرده اند. در واقع این عکس ها یک مکمل ایده آل و فراموش نشدنی در طراحی آلبوم عروسی شما می باشند.
 
- هماهنگی انتظارات 
برای داشتن عکس های ایده آل و باکیفیت نیاز است از قبل سبک کار و عکسبرداری خود را با عروس و داماد در میان بگذارید. در واقع هماهنگی انتظارات در زمینه نحوه عکسبرداری و چاپ عکس و هزینه آن باعث می شود تا هر دو رف از نتیجه کار لذت ببرند.
 
- استفاده از دو دوربین
در این روز به یاد ماندنی بهتر است یک دوربین اضافه به همراه خود داشته باشید و آن را با لنز دیگری تنظیم کنید. زیرا هر لوکیشن به یک لنز خاص نیاز دارد تا به بتوانید جزییات عکس را به زیبایی به تصویر بکشید.
 
- داشتن دستیار 
داشتن یک دستیار در عکاسی روزی عروسی کمک بزرگی به شما خواهد کرد تا بتوانید کارهای سبک تر و آماده کردن لوکیشین و همچنین عکسبرداری از مهمانان به وی سپرده و خود با اطمینان خاطر به کار خود مشغول شوید.
 
- نورپردازی
کلید اساسی و از نکات مهم در عکاسی روز عروسی توانایی فلش زدن و پخش آن است. برای این کار باید نور فضا را مورد بررسی قرار دهید تا در صورت نیاز با تهیه پخش کنده فلش بتوانید نور را به طور ملایم در فضا پخش کنید. همچنین اگر نمی توانید از فلش استفاده کنید می توانید از یک لنز پر سرعت در دیافراگم و یا ISO استفاده کنید.
 
- توجه به پیش زمینه
از آنجا که روز عروسی یک روز شلوغ و پر رفت و آمد می باشد بهتر است در سالن، زاویه ای برای عکسبرداری انتخاب کنید که شلوغی کمتری دارد و یا از مهمانان بخواهید کمی محیط را خلوت تر کنند.
 
- تغییر زاویه
یکی از نکاتی که سبک عکاسی شما را از دیگران در روز عروسی متمایز می کند تغییر زاویه دید شماست. عکس ها تنها به دو حالت رسمی و عادی ختم نکرده و خلاقیت به خرج دهید.
 
منبع:
دسته بندی: آتلیه عکس
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :