نکات مهم در خرید و استفاده از افترشیو

تاریخ درج: 1398/06/06
یکی از لوازم آرایشی-بهداشتی مردانه که معمولا پس از اصلاح از استفاده می شود افترشیو می باشد. این ماده آرایشی به نرم و ضدعفونی شدن پوست کمک می کند اما باید بدانید کدام افترشیو مناسب پوست شماست. بنابراین باید یکسری نکات مهم در خرید و استفاده از افترشیو را در نظر بگیرید تا انتخاب دقیق تری داشته و پس از مصرف دچار مشکل نشوید.
 
- توجه به نوع پوست
یکی از نکات مهم در خرید و استفاده از افترشیو توجه به نوع پوست می باشد. افراد دارای پوست معمولی یا چرب باید از افترشیوهای کرمی یا لوسیونی استفاده کنند. البته تاکید ما بیشتر به استفاده از افترشیوهای کرمی برای این نوع پوست می باشد. اما اگر پوست حساسی دارید بهتر است از یک افترشیو بدون رایحه و بو استفاده کنید. تا دچار التهاب و تحریک پوست شما نشود. در عوض می توانید از افترشیوهای حاوی روغن های طبیعی استفاده کنید تا علاوه بر متعادل نگه داشتن PH پوست، اسید طبیعی پوست را نیز حفظ کند با این ترفند پوست شما نه تنها آسیب ندیده بلکه صاف، خوشبو و نرم خواهد شد.
اگر پوست خشکی دارید از افترشیوهای گیاهی یا ژل مانند فاقد الکل استفاده کنید زیرا الکل باعث خشکی پوست و ایجاد آکنه خواهد شد. 
 
- نحوه صحیح استفاده از افترشیو
از آنجا پوست صورت پس از اصلاح کاملا تمیز شده و مستعد جذب هرگونه آلودگی است بنابراین بهترین زمان برای استفاده از افترشیو پس از اصلاح و حمام می باشد تا یک لایه محافظ بین پوست و هوا ایجاد کنید. 
برای زدن افترشیو کافی است مقداری از آن را در کف دستان خود ریخته و بهم بمالید تا به یک اندازه به آن آغشته شوند. سپس بمدت چند ثانیه دستان خود را در هوای آزاد نگه دارید تا اگر افترشیو شما حاوی الکل است، الکل آن تبخیر شود. در انتها دستان خود را روی صورت و گونه های خود بصورت دورانی ماساژ دهید. با این روش علاوه بر جذب کامل این ماده، می توانید از بروز چین و چروک نیز جلوگیری کنید.
دقت کنید حتما قبل از استعمال افترشیو صورت خود را با آب سرد بشویید تا منافذ باز شده در هنگام استحمام بسته شود و سپس اجازه دهید تا پوست صورت کمی خشک شود.
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه مردانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :