نکات مهم برای مراقبت از سگ در خانه

تاریخ درج: 1398/10/04
اگر در خانه خود سگ دارید باید بدانید آنها می توانند به اندازه بچه ها دچار مشکل شوند. سگ ها و گربه ها به طور طبیعی کنجکاو هستند بنابراین ممکن است به هر دلیلی دچار صدمه و آسیب شوند. به همین دلیل نکات مهمی برای مراقبت از سگ در خانه وجود دارد که می توانید برای محافظت از حیوانات خانگی خود از آنها استفاده کنید. 
 
1. خانه خود را ایمن نگه دارید
با شروع روند ایمن سازی خانه برای حیوانات خانگی ، باید به یاد داشته باشید که موارد خاصی که تهدیدی برای انسان نیستند ، هنوز هم می توانند برای حیوانات خطرناک باشند. به عنوان مثال ، برخی گیاهان می توانند برای حیوانات خطرناک باشند بنابراین به عنوان یک صاحب خانه، شما باید برخی تحقیقات را انجام دهید تا دریابید که چه چیزی برای حیوانات خانگی شما خطرناک به نظر می رسد. گذشته از دانستن اینکه دقیقا چه چیزی برای آنها خطرناک است ، فقط می توانید همه چیز را دور از دسترس نگه دارید. در واقع محیط زیست محافظت شده و پاک برای سگ خود را فراهم کنید. پناهگاه ها از عناصر و مخاطرات و همچنین بهداشت خوب برای زندگی با کیفیت اساسی است.
 
2. تهیه آب و غذا
همیشه آب تازه را در دسترس حیوان بگذارید. حفظ هیدراتاسیون بهینه برای سلامتی و انرژی سگ بسیار مهم است. با رژیم غذایی با کیفیت از چاقی سگ جلوگیری کنید. اضافه وزن در انسان و حیوان از بسیاری جهات می توانند بر سلامتی تاثیر بگذارند. توصیه‌های رژیمی را که دامپزشک شما طبق نیازهای غذایی سگ خود بر اساس اندازه ، سن ، میزان فعالیت و نژاد خود انجام دهید ، دنبال کنید. به یاد داشته باشید که به جای پاداش غذایی، رفتارهای سالم را به عنوان پاداش ارائه دهید.
 
3. واکسیناسیون
حیوانات خانگی خود را که توسط یک متخصص دامپزشکی و در پایگاه داده به صورت منظم مورد بررسی قرار دهید. دامپزشک شما اطلاعاتی در مورد برنامه های واکسیناسیون ، آب گرفتگی و کنترل انگل خارجی در اختیار شما قرار می دهد. هنگام مسافرت ، یک نسخه از سوابق واکسیناسیون حیوان خانگی خود را در خانه یا همراه خود نگه دارید. اگر فکر می کنید حیوان خانگی شما بیمار ، زخمی شده یا اگر چیزی درست به نظر نمی رسد ، با دامپزشک خود تماس بگیرید. دامپزشک شما متخصص سالم نگه داشتن سگ شما است. به عنوان تیم با او کار کنید.
 
4. برقراری ارتباط
با سگ خود ارتباط برقرار کنید. سگ ها موجودات اجتماعی هستند و باید در تعامل با صاحب خود باشند. زمان به شما کمک می کند تا با سگ خود آشنا شوید و نیازهای خاصی را که ممکن است داشته باشد درک کنید ، همچنین توانایی خود را در تشخیص علائم اولیه بیماری که در حال توسعه است ، تقویت کنید. علاوه بر این ، زمان صرف شده در ایجاد رابطه به جلوگیری از بسیاری از الگوهای رفتاری نامطلوب کمک می کند.
 
5. آموزش دستورات
آموزش کار خود را برای دنبال کردن دستورات ساده دنبال کنید. کلاس های آموزش توله سگ و سگ می تواند بسیار مفید باشد. هرچه سگ شما در پیروی از دستورات اساسی و ضروری بهتر باشد ، این شانس وجود دارد که سگ شما زندگی سالم و طولانی داشته باشد. اگر قصد پرورش سگ را دارید یا به دلایل دیگر با جاسوسی و تغذیه نادرست مخالف هستید ، برای جلوگیری از ناسازگاری اقدامات مناسب را انجام دهید با توجه به گزینه های دیگری که در دسترس است با دامپزشک خود مشورت کنید.
 
6. مراقبت از دندان
مراقبت از دندان در سگ بسیار مهم است. بسیاری از نژادها مستعد ابتلا به بیماری لثه هستند که می تواند پیامدهای جدی داشته باشد. عفونت ناشی از این وضعیت منجر به ریزش زودرس دندان می شود و معمولا می تواند باعث ایجاد عفونت در ارگان های اصلی از جمله دریچه های قلبی شود.
 
7. گرفتن ناخن ها
ناخن های رشد یافته در سگ های مسن رایج است و می تواند راه رفتن را برای آنها دشوار کند. علاوه بر این ناخن های بلند بسیار بیشتر مستعد شکستن هستند که می تواند کاملا دردناک باشد. در نتیجه به طور کلی بخوانید و یاد بگیرید که چطور می توانید ناخن های سگ خود را کوتاه کنید. هر چه بیشتر بدانید ، بیشتر مطمئن می شوید که می توانید یک خانه ایمن برای سگ خود تهیه کنید.
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه پت
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :