نکات ظریف عکاسی

تاریخ درج: 1398/08/09
عکاسی هنر کاربردی و یک نوع مهارت است که  که با تمرین و خلق تصاویر بادوام و ضبط نور با تابش الکترومغناطیسی میتوان صحنه ایی بی نظیر را خلق کرد . این مهارت و هنر در بسیاری از زمینه های علمی، تولیدی، بیزینس ، ساختن فیلم، اهداف تفریحی،سرگرمی و ارتباط جمعی استفاده می شود .
به طور معمول ، از لنز دوربین های عکاسی برای متمرکز کردن نور منعکس شده و یا ساطع شده از اشیاء به یک تصویر واقعی روی سطح حساس به نور در داخل دوربین استفاده می شود. با داشتن سنسور تصویر الکترونیکی، هر پیکسل بار الکترونیکی تولید میکند و در نهایت بعد از پردازش به صورت فایل الکترونیکی دیجیتال برای نمایش و یا پردازش بعدی آماده می شود.
عکاسی میتواند تقریبا بی حد و حصر پیچده باشد و نوع عکاسی هر شخص میتواند تفاوت بین عکاسان عادی و حرفه ایی باشد. اولین عکس تاریخ در سال 1822 گرفته شده که به صورت سیاه و سفید بوده  بعد بعد از چندین سال با تلاش مخترعین عکس های یک رنگ،سه رنگ و در نهایت رنگی نیز پا به عرصه ی هنری عکاسی نیز گذاشت .

- ابزار و تجهیزات عکاسی 
هنر عکاسی نیز مانند الباقی هنرها و مهارت ها نیاز به ابزار و تجهیزات خاص خود نیز دارد. باتری دوربین، شارژر، کیف دوربین عکاسی، سه پایه دوربین، فیلترلنز، تک پایه، هود لنز، کابل دوربین، مبدل لنز،لرزش گیر و خیلی دیگر از وسایلی که برای خلق تصویری شگفت انگیز لازم است . عکاسان حرفه ایی میتوانند  با استفاده از این وسایل و ابزارآلات از هرچه زیبایی و تصویر در طبیعت و یا سوژه های هنری و ... میباشد عکاسی کنند . 

- ایده های خلاقانه برای عکاسی
شما میتوانید با استفاده قوه ی تخیل خود و یا حس های هنری که دارید تصاویر زیبایی را خلق کنید و با ایده گرفتن از طبیعت و با اطافتان بتوانید سوژه های عکاسی زیادی را بدست آورید فقط کافیست کمی خلاق باشید. میتوانید با کمترین وسایل بهترین عکس ها رو بگیرید حتی میتوانید از ایده گرفتن از آب و رنگ تصاویری خارق العاده را به ثبت برسانید زیرا رنگ های در طبیعت از جایگاه ویژه ایی برخوردار هستند و میتواند نوع نگرش و ایده پردازی شما را زنده کند . 
شما با استفاده از قاب دوربین ایده های عکاسی زیادی را میتوانید بیابید : مانند تصاویر معماری، صنعت رنگ ،چهره ی انسان و طبیعت که هر کدام به نوبه خود میتواند زیبایی خاصی از خود داشته باشند. عکس های سلفی یکی از مهیج ترین و خلاقانه ترین نوع عکس است که شما با یافتن محل مورد نظر شروع به ایده پردازی و چهره ی خود میکنید . البته میتوانید کمی جسورانه تر برخورد کنید و از انسان های غربیه و یا فضای اطراف آنها عکاسی کنید که این نوع هم در نوبه خود میتواند سبک تازه ایی برای شما باشد .
 
منبع:
دسته بندی: آتلیه عکس
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :