نکات ساده و کلیدی در عکاسی

تاریخ درج: 1398/06/16
اگر به تازگی حرفه عکاسی را شروع کرده اید و یا یک عکاس حرفه ای هستید فرقی نمی کند، بلکه نکات مهمی در این زمینه وجود دارد که باید آنها رعایت کنید. در واقع رعایت این نکات ساده و کلیدی در عکاسی به شما در پیشرفت در این حرفه کمک کرده و باعث می شود آثار شما از دیگران متمایز باشد. با ما همراه باشید.
 
1. شناخت تجهیزات عکاسی
اگر فقط یک دوربین گران قیمت در دست دارید و طرز کار با آن را نمی دانید بهتر است به جای استفاده از آن در حالت خودکار با جزییات آن آشنا شوید تا بتوانید عکس هایی خاص و خیره کننده بیاندازید. یکی از اولین نکات در این زمینه تنظیم ISO است، این قابلیت به شما کمک می کند تا یک نقطه ایزو قابل قبول را پیدا کرده و در شرایط کم نور نیز بتوانید با تنظیم ایزو عکس بگیرید. پس از ان باید بتوانید یک نقطه مطلوب در عکس خود پیدا کنید که در آن حالت عکس شارپ تر و واضح تر است برای این کار باید به تنظیمات دیافراگم و سرعت شاتر خود تسلط داشته باشید زیرا هرچه سرعت شاتر پایین تر باشد می تواند هم در شرایط کم نور و هم در عکس های خاص و مات به شما کمک کند.
 
2. شناخت نور 
نور در عکاسی به دو دسته طبیعی و مصنوعی تقسیم می شود که اکثر عکاسان از هر دوی آنها در عکاسی خود استفاده می کنند اما اینکه بدانید چگونه نورپردازی کنید یکی از نکات ساده و کلیدی در عکاسی می باشد. زیرا از نظر فنی تمام نورها یکسان نیستند و برای یافتن نور مناسب باید تمامی شرایط را امتحان کنید.
 
3. نگاه هنرمندانه داشته باشید
حتی اگر جز افرادی هستید که برای امرار معاش این کار را می کنید یا در حال ارائه یک پروژه هستید سعی کنید نگاهی هنرمندانه به اطراف خود داشته باشید و از دیگران تقلید نکنید. به تمامی جوانب دقت کنید، چارچوب فکری خود را محدود نکنید و سبک خود را داشته باشید. همیشه سوژه های جذاب را پیدا کنید و چون دیگران تابحال از آن عکاسی نکرده اند نمی توان آن را جذاب ندانست. 
 
4. مفید باشید و وسوسه نشوید
هرگز برای کسب درآمد بیشتر وسوسه نشده و بیش از حد توان تان کاری را قبول نکنید زیرا در عکاسی کیفیت و دقت بسیار مهم بوده و همین موضوع به ظاهر ساده است که سبک کار شما را از دیگران متمایز می کند. از موقعیتی که در آن قرار گرفته اید استفاده کرده و علاوه بر مفید بودن سعی در ارتقا خود داشته باشید.
 
منبع:
دسته بندی: آتلیه عکس
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :