نحوه پاک کردن لکه لاک

تاریخ درج: 1398/08/08
شاید برای شما نیز اتفاق افتاده باشد که در هنگام لاک زدن، قطره ای از لاک روی زمین یا سطوح مختلف ریخته  باشد. به همین دلیل آشنایی با نحوه پاک کردن لکه لاک از اهمیت زیادی برخوردار بوده وباعث می شود بدون نگرانی در هرجایی که می خواهید شروع به لاک زدن کرده و از ریختن آن نگرانی نداشته باشید. اگرچه بهتر است بدون احتمال افتادن این اتفاق، این کار را انجام دهید.
 
1. چوب
اگر لاک بر روی میز و دسته مبل بریزد هرگز از لاک پاک کن و آستون برای پاک کردن آن استفاده نکنید .زیرا این کار سبب می شود لکه برای همیشه باقی بماند. برای پاک کردن لکه لاک از روی چوب باید بر روی قسمت مورد نظر از اسپری مو استفاده کنید و بعد از ۲۰ دقیقه لکه را پاک کنید حتی اگر مجبور باشید این روند را تکرار کنید.
 
2. پارچه
نحوه پاک کردن لکه لاک از روی پارچه بسیار سخت به نظر می رسد و این بسته به جنس پارچه متفاوت می باشد. بنابراین به هنگام ریختن لاک بر روی لباس، ابتدا در قسمت کوچکی از لکه از لاک پاک کن استفاده کرده و اگر موفق به از بین بردن لکه شدید، ناحیه مورد نظر را حتما با آب بشویید.اگر لکه تازه باشد نیز می توانید از اسپری مو برای از بین بردن آن استفاده کنید.
 
3. مو
گاهی ممکن است لاک دست تان خشک نشده باشد و در هنگام دست کشیدن به مو و یا هنگام لاک زدن موهای خود را نیز به لاک آغشته کنید.  اگر لکه لاک بر روی موهای شما خشک نشده باشد می توانید با لاک پاکن یا استون آن را به راحتی از بین ببرید.در غیر این  صورت با استفاده از ماسک  یا روغن مو سعی کنید لکه را از روی موهای خود پاک کنید.
 
4. فرش
در ریختن لاک بر روی فرش آنچه بیش از هر چیزی اهمیت دارد رنگ فرش می باشد.اگر رنگ فرش شما روشن است بهترین روش استفاده از استون است.اگر رنگ فرش شما تیره است بهترین روش استفاده از اسپری مو است.مهم ترین نکته در این روش داشتن صبر است ! پس از پاک کردن لکه قسمت مورد نظر را با دستمال خشک کنید.
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :