نحوه نورپردازی در عکاسی

تاریخ درج: 1398/10/04
نورپردازی یکی از مهمترین و پیچیده ترین جنبه های عکاسی است.کلمه عکاسی ریشه در یونانی دارد و به معنای واقعی کلمه به معنی ترسیم با نور است. با این حال ، مبتدیان اغلب افراد دوربین را انتخاب می کنند بدون اینکه زیاد به نورپردازی بپردازند. نحوه نورپردازی در عکاسی و تسلط بر چند اصول روشنایی می تواند شما را از بسیاری از عکاسان مشتاق دیگر جدا کند و تصاویر خود را به سطح عالی برساند.
 
1. اهمیت موقعیت
درک نور در عکاسی بستگی به جایی دارد که عکاس منبع نور را در آن قرار دهد ، طبیعی یا مصنوعی باشد و انجام این کار بیش از هر چیز روی تصویر نهایی تاثیر می گذارد. قرار دادن نور در جلوی سوژه معمولا تصویری مسطح ، با عمق یا کانتور کم یا زیاد ایجاد می کند. با حرکت دادن نور کمی به سمت ، سایه ها و بافت ظاهر می شود. به خاطر داشته باشید که هنگام کار با نور طبیعی ، ممکن است موضوع را به جای نور حرکت دهید. نتیجه همان است و عامل اصلی همیشه موقعیت چراغ ها نسبت به موضوع شماست.
 
2. نور نرم در مقابل نور سخت
منابع مختلف نور ویژگی های مختلفی دارند. این خصوصیات بیشتر در سایه های تولید شده روی عکس ها قابل توجه است. در صورت پراکندگی نور ، سایه های کمتری با تمایز نرم تر بین نور و سایه ایجاد می کند. این نور نرم است. در حالی که از منبع گرفته می شود ، نور از جهات مختلفی از آن منبع پخش می شود. این یک روش دیگر برای گفتن است که این جهت نیست. یک روز ابری نمونه ای عالی از نور نرم است. این برای بسیاری از تصاویر می تواند یک ظاهر بسیار مطلوب باشد و معمولا نسبت به نور سخت ترجیح داده می شود.
 
3. نور طبیعی
در نحوه نورپردازی در عکاسی، چراغ ها نقش مهمی را ایفا می کنند ، اما خورشید و ماه بخش مهمی در عکاسی از نور طبیعی هستند. نور طبیعی یکی از انواع نورپردازی در عکاسی است که نور از قبل در محیط وجود دارد. اگر در بیرون از منزل هستید خورشید یک نور طبیعی محسوب می شود و یا ممکن است این نوری باشد که از پنجره ها به داخل تابیده می شود. با این حال ، بیشتر عکاسان می خواهند کنترل بیشتری روی عکسهای خود داشته باشند. آنها معمولا می توانند با واحدهای دیگر در اطراف صحنه جفت شوند تا چندین منبع نوری تولید کنند. 
همچنین نورپردازی استودیویی پیشرفته تری نیز موجود است که مناطق خاصی از قاب را مانند پس زمینه روشن می کند. چراغ های مخصوص همچنین می توانند هدف خاصی داشته باشند ، مانند نرم کردن سایه ها ، ایجاد نور گیر یا ایجاد رنگ.
 
4. تنظیم دمای رنگ
تمام منابع نوری دارای درجه حرارت رنگی مرتبط با درجه کلوین هستند. رنگ های گرم تر دمای کمتری نسبت به رنگ های سرد دارند. هنگامی که نور خورشید در روزهای ابری پخش می شود ، به طور کلی خنک تر می شود.  تعادل رنگ سفید دوربین شما چگونگی ضبط دمای نور را کنترل می کند. معمولا می توانید تراز سفیدی را به چند روش تنظیم کنید. اکثر دوربین ها همچنین دارای حالت تنظیم دستی هستند. می توانید از نور سنج برای بررسی دمای نور موضوع در کلوین استفاده کرده و سپس آن را وارد کنید. همچنین می توانید مانند یک مربع پارچه از یک شیء سفید تصویر نمونه بگیرید و از آن برای تنظیم دوربین استفاده کنید.
 
 
منبع:
دسته بندی: آتلیه عکس
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :