نحوه صحیح پنکیک زدن

تاریخ درج: 1398/08/21
پنکیک از جمله آیتم های آرایشی است که اگر به درستی استفاده نشود زیبایی صورت را تحت الشعاع قرار می دهد. بنابراین آشنایی با نحوه صحیح پنکیک زدن در آرایش از اهمیت زیادی برخوردار است.
 
- ماهیت پنکیک 
پنکیک در واقع یک پودر خشک و فشرده ای است که در انتهای آرایش، برای صاف و یکنواخت کردن پوست استفاده می شود. در واقع با جذب روغن اضافی باعث می شود پوست مات دیده شود. نحوه صحیح پنکیک زدن به پوست دارای ترفندهایی است که بهتر است آنها را یاد بگیرید تا آرایش زیباتری داشته باشید.
 
- نحوه صحیح پنکیک زدن
 برای زدن پنکیک اول از همه باید صورت خود را شسته و خشک کنید تا کاملا برای آرایش آماده شود. سپس به پوست خود پرایمر زده تا جذب آرایش و ماندگاری آن بیشتر شود. پرایمر کمک می کند که آرایش به صورت کامل روی پوست بنشیند و مرطوب کننده جایگزین مناسبی برای آن نیست. اما اگر پرایمر در اختیار نداشتید، می توانید از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. حالا باید فوندانت را به وسیله دست، اسفنج یا براش مخصوص کرم پودر به پوست خود بمالید. اما دقت کنید که در هر صورت باید به خوبی روی پوست محو و blend شود. در آخر نوبت زدن پنکیک می باشد که باید با اسفنج یا براش بزرگ زده شود تا بخوبی روی پوست بخوابد.

! نکات مهم
- حتما پنکیک زدن رو از مرکز صورت شروع کنید و سعی کنید لایه ای که می زنید نازک باشد تا باعث چروک شدن و خط افتادن روی پوست نشود.
 
- نحوه صحیح پنکیک زدن به صورت ضربه ای است. چه با اسفنج و چه با براش، نباید پنکیک رو روی پوست بکشید. این کار باعث ثابت و فیکس شدن آرایش روی پوست شده و کاور و پوشانندگی بیشتری دارد.
   
- از پنکیک به تنهایی استفاده نکنید. توصیه می شود حتما زیر آن و 10 دقیقه قبل، مرطوب کننده مناسب بزنید تا پنکک روی پوست بنشیند.
 
- اگر پوست چربی دارید پنکیک می تواند از پاک شدن کرم پودر و براق شدن آرایش جلوگیری کند. 
 
- حتما پنکیکی را انتخاب کنید که به رنگ پوستتون نزدیک باشد. زیرا انواع روشن تر از پوست باعث می شود صورت خاکستری رنگ به نظر بیاید.
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :