نحوه اصلاح موی سگ

تاریخ درج: 1398/06/23
اکثر افرادی حیوانات خانگی دارند دوست دارند خود موهای سگ و گربه خود را آرایش کنند. اگر شما هم جز این دسته افراد هستید می توانید با آشنایی با نحوه اصلاح موی سگ خود آرایشگر موی سگ خود باشید. شاید بار اول به دلیل مهارت کافی نتوانید به نتیجه دلخواه دست یابید اما نگران نباشد با تکرار و تداوم خواهید توانست به نحو مطلوب این کار را انجام دهید.
 
- آماده سازی سگ
برای تسلط بر حیوان خود بهتر است از یک میز بلند استفاده کنید و روی آن را با حصیر بپوشانید تا حیوان روی آن لیز نخورد و یا اینکه از فرد دیگری بخواهید تا به شما کمک کند. 
 
- تعیین زمان اصلاح
فاصله زمانی مناسب برای اصلاح موهای سگ بین 6 الی 8 هفته می باشد البته این زمان به میزان رشد موهای سگ شما نیز بستگی دارد. اگر به طور مداوم موهای حیوان خود را شانه می زنید و از آن مراقبت می کنید اجازه دهید تا موهای آن بلند شده و سپس آن را بوسیله کش و دیگر لوازم تزیینی ببندید اما مراقب باشید تا موی سگ کشیده نشود. 
اما در زمانی که هوا گرم است بهتر است موهای سگ خود را بخصوص در زیر شکم کوتاه کنید تا حیوان با نشستن و دراز کشیدن در کف خانه احساس راحتی و خنکی نماید.
 
! نکات مهم 
- قبل از شروع اصلاح حتما موهای سگ خود را با شامپو مخصوص بشویید و پس از خشک کردن آشغال های موی او را جدا نمایید. 
 
- موهای اطراف چشم سگ را به طور کامل کوتاه کنید و یا آن را با کش بالا ببندید تا جلوی دید حیوان گرفته نشود. 
 
- اگر سگ شما در هنگام اصلاح پر تحرک است و زیاد تکان می خورد بهتر است از قیچی های کند با سرگرد استفاده کنید. 
 
- در پایان اصلاح و قبل از آراستن موی سگ آن را بخوبی شانه کنید. 
 
- سعی کنید در اوایل کار که ناشی و آماتور هستید به آرامی این کار را انجام دهید تا حیوان اذیت نشود. پس از مهارت در این عمل متوجه خواهید شد که حیوان نیز از این عمل لذت خواهد برد. 
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه پت
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :