نحوه استفاده صحیح از مرطوب کننده

تاریخ درج: 1398/08/13
برخلاف باور عموم که تصور می کنند از مرطوب کننده ها تنها در زمان خشکی دست و صورت می توان استفاده کرد باید بگوییم که این باور بسیار غلط می باشد. ما در این مقاله همراه شما هستیم تا با نحوه استفاده صحیح از مرطوب کننده بتوانید پوستی نرم، شاداب و سالم داشته باشید و بدانید چه زمانی بهترین زمان استفاده از این کرم محبوب و دوست داشتنی می باشد.
 
- وظیفه مرطوب کننده 
 مرطوب کننده ها به این دلیل آبرسانی به پوست از اهمیت زیادی برخوردارند. آنها پوست شما را از خشکی و ترک ترک شدن حفظ کرده و در نهایت پوستی صاف و نرم را برایتان به ارمغان می آورند. علاوه بر آبرسانی به پوست، این کرم ها حتی می توانند چربی پوست شما را تنظیم کنند. یک مرطوب کننده خوب باید عایقی بین پوست شما و آلودگی های محیطی باشد، البته این به معنی بستن منافذ پوست شما نیست، بلکه به معنی محافظت پوست شما از آلودگی های محیطی است. البته این را هم مد نظر داشته باشید که با تغییرات سنی و همچنین تغییرات آب و هوایی نیازهای پوستی شما نیز تغییر می کند. 
 
- بهترین زمان برای استفاده
بهترین زمان استفاده از مرطوب کننده ها هنگامی است که شما صورت خود را با یک پاک کننده شسته اید. زیرا بعد از شستن صورت تمام چربی ها و آلودگی ها از بین رفته و صورت شما آماده جذب ویتامین ها می باشد. زمان دیگری که برای استفاده از مرطوب کننده ها پیشنهاد می شود صبح ها در هنگام بیدار شدن و پس از شستشوی صورت و شب قبل از خواب می باشد.  
اگر پوست حساسی دارید از کرم های مرطوب کننده شبانه استفاده نمایید، زیرا کرم های مرطوب کننده روزانه که به منظور محافظت از پوست شما در برابر نور آفتاب و آلودگی ها طراحی شده اند قوی تر می باشند. اما در شب چون پوست نیاز به تنفس دارد، نوع شبانه آنها ضعیف ترو بهتر است.
 
- بهترین مقدار استفاده 
در نحوه استفاده صحیح از مرطوب کننده، مقدار آن نیز حائز اهمیت می باشد. استفاده زیاد یا کم از مرطوب کننده ها بستگی به شرایط آب و هوایی دارد که اگر مقدار زیاد استفاده کنید پوست تان مستعد آکنه خواهد شد، مخصوصا اگر در فصول گرم سال هم باشید، ولی در فصول سرد ‌باید طبیعتا مقدار بیشتری استفاده کنید، مخصوصا اگر پوست خشکی هم دارید. البته بعد از استفاده زیاد یا کم از مرطوب کننده ها پوست شما واکنش نشان می دهد، به طور مثال شاید شما به عقیده خودتان مقدار زیادی استفاده می کنید اما باز هم پوست شما خشک است، این یعنی این که شما باید مقدار بیشتری استفاده نمایید.
 
- هدف ما از استفاده ی مرطوب کننده ها
در واقع مرطوب کننده ها از مهم ترین نیازهای پوستی شما هستند، که حتما باید در طول روز استفاده شوند، اگر مرطوب کننده های حاوی ویتامین سی را استفاده نمایید، خیلی بهتر است، اگر دوست دارید همیشه پوستی نرم و شاداب داشته باشید، مرطوب کننده ها را فراموش نکنید
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :