میکرونیدلینگ؛ مزایا و عوارض آن

تاریخ درج: 1398/07/21
یکی از روش های مدرن و تاثیرگذار در درمان جای جوش، اسکار، بخیه و رفع چین و چروک میکرونیدلینگ می باشد که شما در داشتن پوستی صاف و شفاف یاری می رساند. اگر تا بحال از این روش برای احیا و جوانسلزی پوست خود استفاده نکرده اید بهتر است به طور کلی با میکرونیدلینگ؛ مزایا و عوارض آن آشنا شده و با آگاهی کامل نسبت به انجام این عمل اقدام نمایید.
 
- میکرونیدلینگ چیست ؟
میکرونیدلینگ توسط یک قلم یا غلتک که در سر و روی آن سوزن های ریزی تعبیه شده است انجام شده که با ایجاد حفره های ریز در پوست و ایجاد میکروکانال های متعدد در قسمت اپیدرم و القای کلاژن و الاستین در آن باعث ترمیم پوست در مرور زمان می شود. در واقع با این کار پروسه بازسازی و احیا پوست تحریک شده و با تکثیر فیبروپلاست ها و تولید بیشتر کلاژن، استحکام و ضخامت پوست بیشتر می شود.
این روش یک عمل زیبایی غیر تهاجمی محسوب شده که هیچ گونه محدودیت سنی ندارد و حتی زنان باردار نیز می توانند این عمل را انجام دهند.
هدف از انجام این روش جذب بهتر سرم های مخصوص توسط قشای داخلی پوست به وسیله ایجاد سوراخ های میکرونی روی پوست می باشد تا عمل ترمیم و بازسازی بهتر صورت پذیرد. همچنین این فرابند باعث می شود پوست با تولید کلاژن و الاستین خود را بازسازی کرده و باعث بهبود وضعیت ظاهری ان شود.
 
- مزایای میکرونیدلینگ
یکی از بزرگترین مزایای این روش غیر تهاجمی بودن و امنیت بالای آن می باشد. همچنین از این روش می توان در مناطق حساس مانند گردن، اطراف چشم ها و دهان استفاده کرد زیرا روش های مشابه دیگر مانند لیزر و پلیلینگ گران قیمت بوده و بصرفه نمی باشد. تولید کلازن، تحریک جریان خون در بافت های مورد نظر، بازسازی و جوانسازی پوست از دیگر مزایای استفاده از این روش می باشد. همچنین سوزن های تیتانیومی استفاده شده در میکرونیدلینگ، در حین انجام این عمل و حرکات رفت و برگشت در پوست هرگز داغ نشده و پوست را نمی شوزاند.
 
- عوارض میکرونیدلینگ
تابحال عوارض ناگواری برای این روش گزارش نشده است اما ممکن است پس از انجام میکرونیدلینگ کمی احساس سوزش و خارش در محل درمان داشتید نگران نباشید زیرا با استفاده از کمپرس آب سرد می توانید این علائم را کاهش دهید. همچنین ممکن است به دلیل لایه برداری غیر استاندارد و عدم رعایت مراقبت های بعد از انجام میکرونیدلینگ، پوست ضخامت خود را از دست داده و حساس شود. در هنگام بروز این مشکلات بهتر است پزشک خود را در جریان گذاشته تا بتوانید بهترین راه حل در این زمینه را بیابید.
 
 
منبع:
دسته بندی: کلینیک زیبایی
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :