مواد خوراکی موثر در جلوگیری از سفید شدن مو

تاریخ درج: 1398/06/13
یکی از دغدغه های بزرگ خیلی از افراد با بالا رفتن سن سفید شدن موها می باشد. راه های زیادی برای پوشاندن موی سفید وجود دارد اما اگر مواد خوراکی موثر در جلوگیری از سفید شدن مو را امتحان نکرده اید به شما پیشنهاد می کنیم آنها را شناخته و مورد استفاده قرار دهید.
 
1. ماهی سالمون
ماهی سالمون سرشار از اسید چرب امگا ٣، پروتئین و سلنیوم است. یکی از نکات مهم درباره سلنیوم این است که یک آنتی اکسیدان بسیار قوی بوده و از بدن در برابر رادیکال های آزاد مضر که مسئول بسیاری از بیماری های خطرناک و نیز پیری زودرس هستند، محافظت می کند. 
 
2. شکلات
شکلات و مخصوصا شکلات نیمه شیرین، دارای ماده معدنی مس است. این ماده معدنی تولید ملانین را افزایش می دهد. ملانین، رنگدانه تیره ای است که به پوست و مو رنگ می دهد.
 
3. توت 
مقدار زیاد ویتامین C موجود در توت تولید کلاژن را در بدن افزایش داده و رادیکال های  آزاد مضر را که در پیری زودرس نقش دارند، خنثی می کند. پس خوردن توت، به کاهش روند پیری و حفظ رنگ موها، کمک می کند.
 
4. سبزیجات برگ سبز
این دسته از مواد غذایی، حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان و فیبر غذایی، ویتامین B بوده که برای تقویت و سلامتی پوست سر، ضروری است. حفظ سلامت پوست سر با کمک روش های طبیعی و بدون مواد شیمیایی، از مهمترین روش های جلوگیری از بروز مشکلات مو مثل سفید شدن مو است. 
 
5. بادام
بادام هم مانند شکلات، حاوی ماده معدنی مس است.در هر واحد از بادام، ویتامین E و سایر مواد مغذی است که به سلامت پوست، مو و ناخن، کمک می کنند.
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه مردانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :