مضرات اصلاح صورت با تیغ

تاریخ درج: 1398/08/09
با وجود روش های مختلف و متعدد برای اصلاح صورت هنوز هم برخی از مردان استفاده از تیغ را برای شیو کردن صورت ترجیح داده بدون آنکه از مضرات اصلاح صورت با تیغ آگاهی داشته باشند. این روش شاید یکی از سریع ترین و پرکاربردترین روش های برای اصلاح موهای زائد باشد اما استفاده از ان به هیچ عنوان توصیه نمی شود.
 
1. تحریک پوست
یکی از بدترین مضرات اصلاح صورت با تیغ در طولانی مدت تحریک شدن پوست می باشد که معمولا باعث می شود پوست نازک و حساس شود. در واقع تیغ با ایجاد خراش های ریز روی پوست باعث خشکی و پوسته پوسته شدن پوست صورت شده و بروز علائم پیری در آن را سرعت می بخشد.
 
2. حساسیت پوستی
از انجا که پس از هر بار استفاده از تیغ به صورت ناخواسته یک لایه از پوست را برمی دارید، این موضوع باعث می شود پوست به مرور زمان نازک شده و در برابر عوامل خارجی آسیب پذیر شود. همچنین با نازک شدن پوست، درمان انواع عفونت های پوستی و برگشت مو به داخل پوست با مشکل مواجه شده و فولیکول‌های مو هم به راحتی در معرض باکتری‌ها و عفونت‌های مختلف قرار می‌گیرند.
 
3. بروز عفونت
از دیگر مضرات اصلاح صورت با تیغ بروز عفونت می باشد زیرا استفاده از تیغ به صورت سطحی باعث از بین رفتن موهای زائد شده و ریشه و فولیکول مو در پوست باقی می ماند و همین امر باعث نفوذ باکتری و عفونت به داخل پوست می شود. همچنین استفاده مدوام از تیغ امکان زخم، خونریزی و بروز جوش در صورت را بالا می برد.
 
4. ایجاد تورم و قرمزی
استفاده مداوم ز تیغ برای اصلاح صورت باعث می شود مو به داخل فولیکول مو برگشته و نتواند از ان خارج شود. همین موضوع باعث ایجاد تورم و قرمزی در پوست می شود. همچنین علاوه بر درد و سوزش، ظاهری دانه دانه و نازیبایی را به وجود می آورد که با هیچ ترفندی نمی‌توان از ایجاد آن جلوگیری کرد.
 
5. استفاده از تیغ چند بار مصرف
از دیگر مضرات اصلاح صورت با تیغ استفاده از تیغ چندبار مصرف می باشد. اگر هنوز هم مایل به استفاده از تیغ برای اصلاح صورت خود هستید بهتر است از تیغ های یکبار مصرف استفاده کنید تا امکان بروز جوش، عفونت و تورم را در صورت خود به حداقل برسانید.
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه مردانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :