مشکلات رایج پوستی در آقایان و روش های مقابله با آن

تاریخ درج: 1398/07/24
مشکلات پوستی از جمله مشکلاتی است که آقایان حتی بیشتر از خانم ها با آن روبرو هستند زیرا مردان زمان بیشتری را در بیرون از منزل و در معرض آلودگی بوده و به دلیل اصلاح بیشتر پوست حساس تری دارند. با ما همراه باشید تا شما را با مشکلات رایج پوستی در آقایان و روش های مقابله با آن آشنا کنیم.
 
1. حساسیت پوستی پس از اصلاح
یکی از مشکلات رایج پوستی در آقایان تحریک پوست و بروز جوش و آکنه پس از اصلاح می باشد. روش های زیادی برای مقابله با این مشکل وجود دارد که از جمله آنها می توان به پاکسازی و لایه برداری صورت اشاره کرد. لایه برداری با پاکسازی عمقی منافذ پوست باعث می شود منافذ پوست پاک شده و امکان بروز جوش به صفر برسد.
 
2. آفتاب سوختگی
همانطور که گفتیم به دلیل آنکه مردان بیشتر در بیرون منزل و در معرض نور خورشید هستند و همچنین به دلیل عدم استفاده از ضد آفتاب بیشتر از خانم ها دچار آفتاب سوختگی می شوند. بنابراین توصیه می شود حتما هنگام خروج از منزل از یک ضد آفتاب متناسب با پوست خود استفاده کند.
 
3. بروز جوش و آکنه
بیشتر بودن غدد چربی در بدن مردان و همچنین تولید هورمون تستوسترون که منجر به افزایش چربی در تمام بدن می شود از عوامل چرب بودن پوست مردان می باشد. همچنین لایه سطحی پوست مردان نسبت به زنان ضخیم تر بوده و منافذ بازتری دارد و همه این عوامل شرایط خوبی برای رشد باکتری ها را فراهم کرده و منجر به بروز جوش بیتشر در آقایان می شود. برای جلوگیری از این اتفاق کافی هر شب صورت خود را با یک پاک کننده ملایم صورت شستشو دهید.
 
4. روزاسه
یکی دیگر از مشکلات پوستی در آقایان بیماری روزاسه می باشد که بیشتر روی چانه، گونه و پیشانی بروز می کند. عامل اصلی محرک این بیماری اشعه های مخرب نور خورشید می باشد بنابراین مردان باید یک برنامه روتین مراقبت از پوست برای خود داشته و حتما از ضد آفتاب استفاده نمایند.
 
5. خارش ژوک
از دیگر مشکلات پوستی در مردان که بیشتر در قسمت های تاریک و مرطوب بدن مانند کشاله ران خود را نشان می دهد خارش ژوک می باشد. این قارچ اگرچه ممکن است عفونت نکند اما قابلیت سرایت دارد. اگر این بیماری به موقع درمان نشود می تواند به پایین پا نیز گسترش یابد. روش مقابله با این بیماری تمیز و خشک نگه داشتن پاها و استفاده از پودر بچه برای کاهش رطوبت در قسمت داخلی ران می باشد.
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه مردانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :