مزوتراپی؛ مزایا و عوارض آن

تاریخ درج: 1398/06/24
مزوتراپی روشی نوین و جدیدی است که کاربرد زیادی در زیبایی پوست، مو، لاغری، رفع سلولیت و کاهش چین و چروک دارد. اما قبل از انجام این عمل زیبایی بهتر است به طور کامل با مزوتراپی؛ مزایا و عوارض آن آشنا شوید.
 
- مزوتراپی چیست ؟
مزوتراپی یک عمل زیبایی غیر تهاجمی است که با بدون بیهوشی و با بی حسی موضعی انجام می شود. این عمل در دوزهای کم و با تزریق مکرر سوزن های نازک به لایه میانی پوست انجام می شود که در آن انواع ویتامین، مواد معدنی، آمینو اسیدها و عصاره گیاهان طبیعی وجود دارد. این تزریق ویتامین های مغذی را به بدن رسانده و در تنظیم هورمون ها نقش موثری دارد. همچنین این عمل با تولید کلاژن باعث تغذیه و جوانسازی پوست می شود. 
هدف اصلی از مزوتراپی افزایش سرعت گردش خون، درمان التهابات پوستی و تنظیم هورمون های بدن می باشد.
 
- مزایای مزوتراپی
از جمله مزایای مهم مزوتراپی می توان به عدم درد و بیهوشی کامل، غیر تهاجمی بودن، ریسک پایین و قیمت مناسب آن به نسبت سایر روش ها اشاره کرد. همچنین این روش تاثیر چشمگیری در درمان ریزش مو و کم پشتی آن داشته و بر خلاف کاشت مو نیازی به استراحت و دوره نقاهت ندارد. 
 
- عوارض مزوتراپی
این عمل معمولا بدون عوارض بوده مگر آنکه شما به برخی از داروها حساسیت داشته باشید. بنابراین قبل انجام این عمل باید با یک متخصص مشورت کرده تا در صورت نیاز یک تست آلرژی انجام دهید. همچنین اگر در دوران شیردهی هستید یا سابقه لخته شدن خون را دارید از این عمل صرف نظر کنید زیرا باعث عواقب جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت. از آنجا که ممکن است پس از عمل با خونریزی و کبوید مواجه شوید بهتر است اگر داروهای ضد التهابی استروئیدی و آسپرین استفاده می کنید مصرف آن را یک هفته قبل از عمل متوقف کنید.
 
- هزینه مزوتراپی
هزینه عمل مزوتراپی به عوامل مختلفی همچون نوع درمان و تعداد جلسات بستگی دارد که معولا در سه جلسه و با فواصل دو هفته انجام می شود. هزینه هر جلسه نیز بین 200 الی 300 هزار تومن برآورد می شود که البته در هر کلینیک و نوع پاسخ دهی شما به درمان متفاوت می باشد.
 
- مراقبت های بعد از مزوتراپی
از آنجا که این عمل یک عمل سرپایی بدون درد می باشد نیاز به استراحت ندارد اما اگر دچار کبودی و تورم شدید کافی است یک روز به استراحت کرده و از کمپرس سرد در محل مورد درمان استفاده کنید. تا 24 ساعت پس از مزوتراپس از حمام کردن، شنا، لایه برداری، الکترولیز، آفتاب گرفتن و انجام کارهای سنگین خودداری کنید. پس از عمل حتما از ضد آفتاب استفاده کنید.
 
منبع:
دسته بندی: کلینیک زیبایی
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :