مزایای نگهداری از گربه

تاریخ درج: 1398/06/31
گربه حیوانی ملوس و دوست داشتنی است که با حرکات خود باعث نشاط و شادی در خانه شما می شود. علاوه بر این مزایای نگهداری از گربه تاثیرات بسیار زیادی بر سلامتی انسان دارد. با ما همراه باشید.
 
1. سلامت قلب
یکی از مزایای نگهداری از گربه سلامت قلب می باشد. زیرا در هنگام نوازش گربه به علت انتشار هورمون اکسی توکسین، فشار خون کاهش می یابد که در دراز مدت باعث سلامتی خواهد شد. در واقع خطر حمله قلبی در افراد صاحب گربه 30 درصد کمتر از دیگران می باشد. 
 
2. آرامش و تمدد اعصاب
آرام کردن خلق و  خو یکی دیگر از مزایای نگهداری از گربه می باشد. کسانی که به تازگی جراحی کرده اند و در خانه خود گربه دارند سریع تر از باقی افراد به سلامتی باز می گردند. زیرا نوازش گربه و گذراندن زمان با او باعث می شود بیمار با فراموش کردن درد و غم خود، احساس بهتری پیدا کرده و حال روحی و جسمی آن بهتر شود.
 
3.کاهش آلرژی
وجود گربه در خانه برای کودکان بسیار مفید بوده و احتمال ابتلا به بیماری را در آنها کاهش می دهد. در واقع تماس با حیوانات خانگی در کودکی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن کودک شده و احتمال ابتلا به بیماری های تنفسی و آلرژی را کاهش می دهد. 
 
4.گربه و  بیماران اوتیسم
اگر در خانه کودک  مبتلا به اوتیسم دارید گربه می  تواند نقش بسزایی در بهبود و سلامت وی داشته باشد. به همین دلیل این حیوان یکحیوان محبوب برای درمان بیماری های مختلف از جمله اوتیسم می باشد.
 
! نکته مهم
علاوه  بر تمامی مزایای گفته شده، نگهداری از گربه در خانه خطراتی را نیز به دنبال دارد که بهتر است به آنها آگاه باشید. به طور مثال مدفوع گربه دارای انگلی است که اگر وارد بدن انسان شود می تواند موجب صدمه زدن به مغز، چشم و دیگر اندام ها شود. همچنین دهن گربه نیز باکتری خطرناکی دارد که می تواند باعث عفونت های جدی در انسان شود. با اینجال اگر باز هم به نگهداری از گربه علاق دارید ویا از این حیوان در خانه نگهداری می کنید هرگز اجازه ندهید روی زخم یا پوست شما را لیس بزند تا سلامتی شما حفظ شود. 
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه پت
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :