مزایای نگهداری از سگ

تاریخ درج: 1398/10/11
سگ ها چیزی بیش از مشارکت و تعامل در خانه برقرار می کنند. اگر در حال فکر کردن برای معاشرت و پر کردن تنهایی خود هستید می توانید با خریدن این حیوان خانگی و وفادار از مزایای نگهداری از سگ بهره مند شوید. با ما همراه باشید.
 
1. ورزش بیشتر
یکی از بهترین مزایای نگهداری از سگ ایجاد انگیزه برای ورزش روزانه می باشد. نگاه کردن به سگی که در کنار در ایستاده و منتظر است برای پیاده روی بیرون برود، یک عامل محرک برای ورزش کردن شما می باشد. هر روز 30 دقیقه پیاده روی با سگ شما می تواند سلامت شما را به شدت بهبود بخشد.
 
2. احساس استرس کمتر
مطالعات زیادی وجود داشته است که نشان می دهد سگ ها چگونه استرس را کاهش می دهند. رها کردن سگ ، بازی با سگ خود ، و به سادگی تماشای سگ شما می تواند استرس شما را هر روز کاهش دهد. تحقیقات نشان می دهد که مالکیت سگ هورمون های استرس را کاهش می دهد.
 
3. بهبود زندگی اجتماعی 
پیاده روی سگ شما نه تنها به شما کمک می کند تا ورزش کنید بلکه ممکن است به شما برای برقراری ارتباط بیشتر کمک کند. این کار باعث می شود تا افراد به احتمال زیاد ایستاده و با شما صحبت می کنند. رفتن به پارک سگ و یا بردن سگ برای انجام کارهای دیگر یکی از عوامل مهم  برقراری ارتباط بیشتر می باشد.
 
4. تشخیص زودرس سرطان 
سگ می تواند برای اهداف مختلفی از جمله تشخیص سرطان استفاده شود. یکی از مزایای غیر منتظره داشتن یک سگ این است که حتی با کمک به شما در تشخیص سرطان می تواند زندگی شما را نجات دهد.
 
5- ابتلا کمتر به آلرژی  
کودکانی که در اطراف سگ بزرگ شده اند ، کمتر به آلرژی مبتلا می شوند. در حقیقت ، زندگی در خانه با یک سگ می تواند به بچه ها کمک کند تا در اواخر زندگی ایمنی بیشتری نسبت به آلرژی به حیوانات خانگی داشته باشند.
 
6. سلامت قلب
از دیگر مزایای نگهداری از سگ، کاهش ضربان قلب شخص می باشد. به همین دلیل صاحبان سگ ها به احتمال زیاد قلب سالم دارند و در مقایسه با دیگران بیشتر از حمله قلبی جان سالم به در می برند. 
 
7. احساس افسردگی کمتر
مالکیت سگ به سلامت روانی شما نیز بستگی دارد. صاحبان سگ کمتر دچار افسردگی می شوند. مراقبت از سگ به تسکین علائم افسردگی کمک می کند و افراد را ترغیب به رفتار مثبت می کند.
 
8. کمک به سالمندان
مالکیت سگ از بسیاری جهات برای افراد مسن سودمند است. هنگامی که یک سگ در خانه وجود دارد ، بیماران آلزایمر کمتر طغیان می کنند. همچنین مراقبان بیماران سالمند استرس کمتری را گزارش می کنند. سگ ها همنشین فوق العاده ای را برای افراد مسن نیز محسوب می شوند.
 
9- کاهش خطر ابتلا به بیماری عمومی 
صاحبان سگ مشکلات بهداشتی کمتری را تجربه می کنند و نسبت به دیگران سطح تری گلیسیرید و کلسترول پایین تری دارند. سگ ها صاحبان خود را در معرض میکروب های زیادی قرار می دهند ، این می تواند به ایجاد ایمنی انسان در برابر بیماری کمک کند. در نتیجه  کمتر مریض می شوند.
 
10. احساس امنیت بیشتر
سگ ها می توانند یک سیستم امنیتی خانگی موثر ایجاد کنند. صرف دانستن این که شما سگی دارید که می تواند از شنیدن گوش شنوایی خود برای ردیابی هر فردی که در اطرافش استفاده می کند ، می تواند باعث افزایش احساس امنیت شما شود ، که هم برای سلامت روحی و هم از نظر جسمی شما مفید است.
 
 
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه پت
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :