مزایای استفاده از روغن آرگان برای مو

تاریخ درج: 1398/09/02
اغلب مردم با روغن آرگان آشنا بوده و آن را برای سلامت و زیبایی پوست و مو استفاده می کنند اما شاید کمتر کسی با مزایای استفاده از روغن آرگان برای مو آشنا باشد. در واقع این روغن یکی از روغن های مفید برای مو محسوب شده و معمولا محصولاتی حاوی این روغن کمی گران قیمت هستند اما شما می توانید با تهیه این روغن به صورت طبیعی از مزایای بی نظیر آن برخوردار شوید.
 
- روغن آرگان 
روغن آرگان عصاره یکی از گیاهان نادر می باشد که حاوی اسیدهای چرب و غیر اشباع، ویتامین A، E و آنتی اکسیدان ها بوده که کمک شایانی به تقویت و رشد مو می کند. در واقع این روغن یک گزینه ایده آل برای ترمیم موهای آسیب دیده می باشد که باعث می شود مو جان دوباره ای بگیرد.
 
- مزایای روغن آرگان برای مو
1. محافظت از مو
یکی از بزرگ ترین و بهترین مزایای استفاده از روغن آرگان برای مو، محافظت از موهای رنگ شده می باشد. برای این کار کافی است پس از استحمام یکی دو قطره از آن را کف دست خود ریخته و مو را به آن آغشته نمایید. این کار علاوه بر تقویت بافت مو باعث حالت دادن به آن نیز خواهد شد. 
 
2. جلوگیری از شوره سر
این روغن با رساندن چربی مورد نیاز به کف سر از پوسته پوسته شدن پوست و ایجاد شوره در مو جلوگیری کرده و باعث می شود همیشه موهایی درخشان و تمیز را تجربه کنید. توجه کنید بهترین زمان استفاده برای جلوگیری از خشک شدن پوست سر پس از سشوار و خشک شدن مو می باشد.
 
3. رشد مو
از دیگر مزایای استفاده از روغن آرگان برای مو تقویت و رشد دوباره موهاست. این روغن نه تنها هر گونه آسیب مو را ترمیم می کند بلکه با حفظ رطوبت در مو و تقویت تارهای مو باعث می شود مو ضخیم و پرپشت به نظر رسیده و همچنین باعث افزایش رشد مجدد آن نیز خواهد شد.
 
4. نرمی و لطافت در مو
روغن آرگان به دلیل داشتن ویتامین E که یک آنتی اکسیدان قوی محلول در چربی است علاوه بر تقویت و درخشش مو باعث نرمی و لطافت در مو می شود. همچنین این خاصیت باعث می شود خاصیت ارتجاعی مو حفظ شده و مو از خشکی در امان باشد.
 
5. محافظت در برابر حرارت
از بهترین مزایای استفاده از روغن آرگان برای مو برای مو محافظت از مو در برابر حرارت وسایل گرمایشی مانند اتو و سشوار می  باشد. استفاده از اسپری محافظتی حاوی روغن آرگان نه تنها از موها در برابر گرما مراقبت می کند، بلکه موجب درخشندگی بیشتر آن نیز خواهد شد.
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :