مزایا و عوارض لیزر موهای زائد

تاریخ درج: 1398/08/08
یکی از روش های محبوب و کاربردی در از بین  موهای زائد لیزر می باشد. اما این روش نیز مانند هر روش زیبایی دیگری مزایا و معایب مختص به خود را دارد. با ماه در این مقاله همراه باشید تا شما را با مزایا و عوارض لیزر موهای زائد آشنا کنیم.
 
- لیزر موهای زائد
لیزر موهای زائد که بر اساس تنظیم پالس نوری و تمرکز بر روی ریه مو می باشد انواع مختلفی داشته و با هدف قرار دادن ریشه مو، آن را از بین برده و رشد مو در ان ناحیه را به طور کل متوقف می کند. البته این مهم در یک جلسه اتفاق نیوفتاده و نیاز به 6 الی 8 جلسه دارد. البته ممکن است پس از طی چند جلسه با رشد مو در ناحیه مورد نظر مواجه شوید اما نگران نباشید پس از اتمام جلسات رشد مو متوقف می شود. علاوه بر این برای اثربخشی بیشتر باید هر 45 روز جلسات خود را تمدید نمایید و هرگز آن را به تعویق نیاندازید. پس از 8 جلسه نیز می توانید هر چند ماه یک بار ناحیه مورد نظر را شارژ کنید.
 
- مزایای لیزر موهای زائد
یکی از بزرگترین مزایای لیزر موهای زائد عدم رشد مو در ناحیه مورد نظر می باشد. در واقع این روش به شما کمک می کند تا به طور کامل از شر موهای زائد خود خلاص شوید. علاوه بر این این روش کمک می کند تا لک های پوستی شما از بین رفته و پوستی صاف و یکرنگ داشته باشید. عدم رشد مو در برخی نواحی خاص امکان ابتلا به عفونت های قارچی را کاهش داده و باعث می شود همیشه تمیز و سالم بمانید. همچنین می توانید از این روش در تمام قسمت های بدن که حتی نمی توانید آن را تمیز کنید استفاده کرده و این نیز یک مزیت بزرگ برای این روش محسوب می شود. علاوه بر این این روش فقط مختص به زنان نبوده و مردان نیز میتوانند از آن استفاده کنند.
 
- عوارض لیزر موهای زائد
یکی از بارزترین عوارض لیزر موهای زائد سوختگی و تاول پس از انجام لیزر می باشد که این مشکل معمولا به علت عدم تنظیم دستگاه توسط اپراتور، عدم استفاده از پماد زینک بعد از لیزر و پوشیدن لباس های تنگ اتفاق می افتد. البته این موضوع نگران کننده نبوده و با مراقبت های لازم از بین خواهد رفت. 
از دیگر عوارض نادر لیزر موهای زائد انتقال بیماری های پوستی و قارچی مانند زگیل می باشد که برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است از دستگاه هایی استفاده کنید که برای هر بیمار یک سری مخصوص دارد. بدین ترتیب امکان ابتلا به بیماری های پوستی صفر می باشد.
در واقع لیزر یک روش بدون عوارض می باشد که تاثیرات شگفت انگیزی بر روی پوست دارد اما اگر پوست شما حساس یا تیره می باشد بهتراست این موضوع را با پزشک متخصص پوست در میان بگذارید. زیرا پوست های تیره مقدار بیشتری از پرتو لیزر را جذب کرده و در صورت عدم آشنایی اپراتور ممکن است باعث آسیب های جدی در بیمار شود.
 
منبع:
دسته بندی: کلینیک زیبایی
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :