مزایا و عوارض رینوپلاستی

تاریخ درج: 1398/07/01
یکی از جراحی هایی که باید در انجام آن تمام جوانب را در نظر گرفت عمل جراحی زیبایی بینی است. یکی از روش های جراحی بینی رینوپلاستی است که با تغییر فرم یا تغییر در تیغه بینی همراه است. اگر تصمیم به انجام این عمل گرفته اید بهتر است قبل از انجام آن مزایا و عوارض رینوپلاستی را بدانید.
 
- رینوپلاستی چیست ؟
رینوپلاستی عمل جراحی بینی با هدف تییر شکل و زیبا سازی بینی با حفظ عملکردهای طبیعی آن است. در واقع این عمل برگرفته از رینو به معنای بینی و پلاستی به معنای تغییر شکل دادن است، می باشد. این عمل بسته به افراد مختلف می تواند نتایج متفاوتی را همچون پهن یا باریک شدن نوک بینی و یا تغییر در ارتفاع بینی را در پی داشته باشد.
 
- تفاوت رینوپلاستی سنتی و مدرن
در گذشته فقط تغییر ظاهر بینی و کوچک شدن آن مد نظر بود و حفظ عملکردهای طبیعی بینی اهمیتی نداشت و حتی قسمت های زیادی از غضروف ها برداشته یا شکسته می شد. اما امروزه این عمل از لحاظ عملکرد پیشرفت زیادی کرده و در آن علاوه بر عدم ایجاد مشکلات تنفسی، غضروف ها را با بخیه زدن و شکل دادن حفظ کرده و بدین طریق باعث تغییر در فرم و ساختار بینی می شوند.
 
- نحوه انجام رینوپلاستی
این عمل به دو صورت بسته و باز می شود که در روش بسته جراح بدون ایجاد برش در بینی و باز کردن آن به رفع ایرادات بینی می پردازد. اما در روش باز پوست بینی برداشته شده  و حفهر های بینی به دو قسمت تقسیم می شوند و بعد از ان با بالا کشیدن پوست بینی دسترسی به داخل بینی بیشتر می شود. 
 
- مزایای رینوپلاستی 
از بزرگترین مزایای رینوپلاستی رفع تمامی ایرادات بینی از جمله بزرگی، قوزدار بودن، افتادگی نوک بینی، زیاد بودن فاصله نوک بینی تا صورت، عدم قرینگی و دررفتگی بینی، انحراف تیغه بینی و پهن بودن آن می باشد. همچنینی شما با روش می توانید بد فرمی پس از عمل جراحی را نیز از بین ببرید.
 
- عوارض رینوپلاستی
رینوپلاستی مانند هر عمل دیگری عوارض خاص خود را دارد که از میان آنها می توان به باریک و کوچک شدن پره های بینی و بالا رفتن بیش از اندازه نوک ان اشاره کرد. این عوارض علاوه بر ظاهر نامناسب باعث بوجود آمدن مشکلات تنفسی نیز خواهد شد. همچنین در موارد نادر ممکن است پوست بینی پس از جراحی دچار هماتوم شود یعنی در اثر خونمردگی سیاه شده و از بین برود که ترمیم آن بسیار سخت است. واکنش منفی به بیهوشی، بی حسی اطراف بینی، خون دماغ شدن و  پاره شدن رگ های خونی نیز از دیگر عوارض این عمل می باشد.
 
! نکات مهم
- زمان این عمل بین 2 الی 3 ساعت می باشد که این زمان بسته به نوع بینی و مهارت متخصص متغیر است.
 
- انجام این عمل به کیفیت و ضخامت پوست و زاویه بینی وابسته است که با استفاده از عکس رنگی این عوامل مشخص می شوند. 
 
- هزینه انجام عمل رینوپلاستی بر حسب فرم بینی و محل زندگی هر فرد متفاوت است که این هزینه شامل متخصص بیهوشی، اتاق عمل، داروها و وسایل مصرفی می باشد. پس نمی توان یک هزینه مشخص و خاص را برای این عمل تعیین کرد.
 
منبع:
دسته بندی: کلینیک زیبایی
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :