متدهای آرایش ایرانی

تاریخ درج: 1398/08/22
آرایش یکی از عواملی است که باعث می شود چهره شما دستخوش تغییر شود اما این در صورتی است که شما به متدهای آرایش ایرانی آشنا باشید. زیرا سبک آرایشی در هر کشور متفاوت بوده و از قاعده خاصی پیروی می کند. 
 
- پاکسازی صورت
برای اینکه آرایش تمیز و بی نقصی داشته باشید باید نسبت به تمیز بودن پوست خود اطمینان حاصل کنید. برای این کار می توانید ابتدا صورت خود را با یک شوینده ملایم شستشو داده و سپس از لایه بردار برای پاکسازی منافذ پوست خود استفاده نمایید.
 
- استفاده از مرطوب کننده
پس از پاکسازی منافذ پوست از آلودگی ها، از یک مرطوب کننده مناسب با پوست خود استفاده کنید. مرطوب کننده باعث حفظ رطوبت در پوست و جلوگیری از خشک شدن آن می شود. این کرم را به آرامی و با نوک انگشت به صورت دورانی روی صورت خود ماساژ داده و پخش کنید و اجازه دهید تا کاملا جذب پوست شود.
 
- پرایمر
یکی از متدهای آرایش ایرانی استفاده از پرایمر به عنوان بیس برای داشتن پوستی صاف و یکدست قبل از آرایش می باشد. این آیتم آرایشی به راحتی می تواند عیوب صورت را پوشش داده و باعث افزایش ماندگاری آرایش شود. به همین دلیل نیاز است آن را در تمام صورت به طور یکنواخت پخش کنید.
 
- کانسیلر
برای پوشش دهی اطراف پلک بهتر است از یک کانسیلر با تناژ رنگی هم رنگ با کرم پودر خود استفاده نمایید. دقت کنید رنگ کانسیلر بهتر است یک الی دو درجه روشن تر از پوست شما باشد.
 
- کرم پودر
بعد از پاکسازی صورت و زیرسازی پوست نوبت به استفاده از کرم پودر میرسد. برای خرید کرم پودر باید نوع پوست خود را در نظر بگیرید. به طور مثال اگر پوست شما چرب است از یک کرم فاقد چربی استفاده کنید. برای سنخیت رنگی آن با پوست نیز بهتر است در هنگام خرید مقداری از آن را زیر استخوان گونه و روی گردن بمالید و با رنگ پوست خود مقایسه کنید.
 
- آرایش چشم
از متدهای آرایش ایرانی تناسب آرایش چشم با حالت چشم می باشد. برای این کار می توانید از یک سایه خنثی شوع کرده و با یک رنگ تیره تر آن را تکمیل نمایید. برای گوشه های داخلی چشم نیز یک رنگ روشن و شاین را انتخاب کنید. اگر چشمان شما ریز از کشیدن مداد داخل چشم خودداری کرده و به  جای آن از مداد سفید داخل چشم استفاده کنید.
 
- طراحی ابرو
برای ابروها هرگز یک قاب مشخص تعیین نکنید بلکه سعی کنید با مداد ابرو خطوط نازکی را داخل ابرو کشیده و یا با سایه ابرو آن را پرپشت و زیبا نشان دهید. بهتر ایت تاج ابرو کمرنگ تر از میانه و دنباله ابرو باشد.
 
- رژگونه و رژلب
یکی از محبوب ترین متدهای آرایش ایرانی استفاده از رژگونه و رژلب می باشد. برای زدن رژگونه کافی است با استفاده از کانتور یک خط تیره زیر استخوان کونه ایجاد کرده و روی استخوان را با رژگونه رنگ دلخواه خود بپوشانید. 
همچنین برای زدن رژلب نیز ابتدا با خط لب مرز لب را مشخص کرده و سپس داخل آن را با رژلب مورد نظر خود پوشش دهید. 
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :