ماسک مو مناسب موخوره

تاریخ درج: 1398/08/20
موخوره یکی از مشکلاتی است که اغلب افرادی که موهای بلندی دارند با آن درگیر هستند. برای رفع موخوره همیشه کوتاهی مو راه چاره نیست بلکه می توان با استفاده از انواع ماسک مو مناسب موخوره این مشکل را رفع کرد بدون آنکه مجبور به کوتاه کردن موهای خود شوید.
 
1.ماسک ماست و روغن زیتون
یکی از انواع ماسک مو مناسب موخوره، ماسک روغن زیتون و ماست می باشد که علاوه بر حفظ رطوبت مو از آسیب دیدن مو نیز جلوگیری می کند. همچنین روغن زیتون باعث افزایش درخشندگی و افزایش رشد مو نیز می شود. برای تهیه این ماسک کافیست 1/4 لیوان ماست پرچرب را با 1 قاشق غذا خوری روغن زیتون ترکیب کرده و بر روی موهای تمیز خود بمالید و پس از 15 الی 20 دقیقه بشویید.
 
2. ماسک زرده تخم مرغ و عسل
عسل یک مرطوب کننده طبیعی است که از ایجاد موخوره در موها جلوگیری می کند. تخم مرغ نیز حاوی پروتئین و آمینو اسید است که باعث تقویت موها می گردد. علاوه بر آن باعث پر پشت شدن و درخشان شدن موها نیز می شود. برای تهیه این ماسک باید 1 عدد زرده تخم مرغ را با 1 قاشق چای خوری عسل را با یکدیگر ترکیب کرده و 2 ساعت قبل از حمام به موهای خود بمالید و سپس آبکشی کنید.
 
3. ماسک روغن نارگیل 
یکی دیگر از انواع ماسک مو مناسب موخوره استفاده از روغن های گرم از جمله روغن نارگیل می باشد. برای بهره مندی از مزایای این روغن کافی است 1/4 لیوان روغن نارگیل را به روش بن ماری گرم کرده و به مدت 10 ثانیه با 6 قطره روغن رزماری حرارت دهید. این ترکیب را می توانید فقط به ساقه موها زده یا در کل مو پخش کنید. بعد از مالیدن روغن به موها موهای خود را با حوله گرم نگه دارید.و پس از 20 دقیقه با شامپو بشویید.
 
4. سرکه سیب
استفاده از سرکه سیب حداقل یک بار در هفته باعث می شود مو به موخوره دچار نشود. برای اینکار موهای خود را با سرکه سیب آبکشی کنید و فواید بی نظیر آن را در مرطوب شدن موها ببینید. سرکه سیب به دلیل داشتن اسید استیک نقش به سزایی در مرطوب شدن و درخشان شدن موها می شود.
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :