لزوم استفاده از لوازم آرایش ارگانیک

تاریخ درج: 1398/10/03
لزوم استفاده از لوازم آرایش ارگانیک باعث می شود زیبایی خود را بدون به خطر انداختن سلامت خود تقویت کنید. اگر به ترکیبات موجود در محصولات آرایشی معمولی دقت کنید متوجه می شوید اینمحصولات به پوست شما آسیب می زنند. بنابراین محصولات ارگانیک به شما این امکان را می دهند بدون اینکه به سلامتی شما آسیب برساند از لوازم آرایش طبیعی و ارگانیک لذت ببرید. ما همه دلایل خوب را برای جابجایی به آرایش های ارگانیک و طبیعی به شما می گوییم!
 
- لزوم استفاده از لوازم آرایش ارگانیک
اگر نگاهی دقیق تر به برچسب های محصولات آرایش معمولی بیندازید ، چندین ماده مصنوعی را پیدا می کنید که برای پوست و سلامتی شما مفید نیست. حتی بسیاری از آنها به عنوان اخلال گر غدد درون ریز شناخته شده اند. این مواد شامل موارد زیر می باشند :
 
1. رنگ کننده های مصنوعی
به عنوان مثال ، از رنگ های شیمیایی در محصولات آرایش استفاده می شود تا سایه، حالت پودر صورت یا سایه چشم به خود بگیرد. متأسفانه ، آنها نیز درگیر واکنش های آلرژیک و مشکوک به سرطان بوده و ممکن است اثرات منفی بر روی دستگاه تولید مثل انسان داشته باشد. بنابراین به دنبال رنگ های طبیعی و گیاهی مشتق از رنگدانه های طبیعی باشید که بر روی پوست بسیار ملایم هستند.
 
2. سیلیکون
سیلیکون ها مواد پلاستیکی هستند که در بسیاری از محصولات آرایشی و آرایشی و به ویژه در بیس ها یا پایه ها وجود دارد. در حالی که آنها بافت را نرم تر کرده و کمک می کنند تا اثر مواد آرایشی بر روی پوست بهتر پوست شود ، در عین حال نکات منفی بسیاری نیز دارد. علاوه بر آلایندگی، سیلیکون ها یک لایه انسداد بر روی پوست را تشکیل می دهند. در صورت آن ، این حالت جلوه ای صاف به پوست می بخشد ، اما در واقعیت ، این امر مانع از آن می شود که پوست به درستی "تنفس" کند و باعث می شود وضعیت پوست شما به مرور زمان خراب شود. سیلیکون ها یک ماده مغذی واحد فراهم نمی کنند که پوست به درستی کار کند ، به علاوه آنها از رفع صحیح سموم جلوگیری می کنند.
 
3. مواد نگهدارنده مشکوک
آلرژی زا ، سرطان زا ، جهش زا ... در مورد مواد نگهدارنده معمولی اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد. اینها شامل پارابن های معروف است که به عنوان اخلالگر غدد درون ریز طبقه بندی می شوند. در حالی که استفاده از مواد نگهدارنده در محصولات آرایشی برای جلوگیری از رشد باکتری ها و جلوگیری در از بین رفتن آنها به مرور زمان ضروری است اما بهتر است به دنبال مواد نگهدارنده 100% طبیعی باشید ، که این نیز بسیار موثر هستند اما خطرات سلامتی کمتری دارند.
 
4. روغن های معدنی و مشتقات پتروشیمی
بسیاری از روغن های معدنی و سایر مشتقات پتروشیمی را می توان در پایه ها ، رژگونه ها ، ریمل ها و غیره یافت کرد. روغن های معدنی به هیچ وجه سازگار با محیط زیست نیستند. بعلاوه ، درست مانند سیلیکون ها هیچ فایده ای برای پوست ندارند و در واقع آن را از مواد مغذی محروم می کنند. خصوصیات انسدادی آنها همچنین می تواند باعث شود که آنها به صورت کومودوژنیک (منافذ گرفتگی) ایجاد شوند و پس از تنها چند روز استفاده منجر به لکه ها و جوش های سرسیاه شوند.
 
5. عطرهای مصنوعی
عطرهای مصنوعی را می توان در بسیاری از محصولات آرایش معمولی یافت. اینها می توانند واکنش های آلرژیک را ایجاد کنند و معمولا حاوی فتالات ها هستند. 
 
! نکته
این لیست ادامه می یابد ... اما تاکنون ، احتمالا فهمیده اید که در پشت همه آن محصولات آرایش پر زرق و برق در عمده فروشان مواد زیادی وجود دارد که برای سلامتی شما و محیط زیست مضر هستند و از داشتن 100% چربی پوست بسیار دور هستند!
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :