عکاسی پرتره

تاریخ درج: 1398/06/17
در دنیای امروز سبک های متعدد و زیادی برای عکاسی وجود دارد که یکی از پرطفدارترین آنها عکاسی پرتره یا چهره می باشد. همه ما دوست داریم یک عکس خاص از چهره مان روی دیوار اتاق خود داشته باشیم و از دیدن آن لذت ببریم. اگر می خواهید به طور حرفه ای و در این سبک از خود عکسی داشته باشید باید به یک آتلیه عکاسی تخصصی مراجعه نمایید.
 
- عکاسی پرتره چیست ؟
عکاسی پرتره یکی از محبوب ترین و مشهورترین شاخه های عکاسی است که در آن تمام تمرکز بر روی چهره فرد بوده و بوسیله آن قصد دارند ماهیت و شخصیت فرد را نشان دهند. تنها یک عکاس حرفه ای می تواند با استفاده از تکنیک های عکاسی، عکسی را بگیرد که شما بتوانید از طریق آن تا حدودی به شخصیت فرد پی ببرید.
 
! نکات مهم در عکاسی پرتره
1. لنز 
لنز مورد استفاده در این نوع عکاسی با لنزهای واید و نرمال تفاوت داشته و برای طبیعی افتادن شخص در عکس از لنزهای تله و با قرار گرفتن در فاصله ای مشخص این کار را انجام می دهند. در عکاسی پرتره بهتر است عمق میدان دید کمتر بوده تا پس زمینه محو و چهره با تاکید بیشتری دیده شود، به همین دلیل استفاده از لنزهای تله بر نرمال ارجحیت دارد.
 
2. کادربندی
این موضوع در عکاسی پرتره از اهمیت زیادی برخوردار است. معمولا کادرهای عمودی به دلیل جای دادن قسمت های مختلف سوژه در خود برای این سبک از عکاسی جذاب تر می باشند. همچنین می تواند از قانون سه رخ یا یک سوم و فوکوس بر روی یکی از چشم ها نیز استفاده کنید.
 
3. انتخاب زاویه مناسب صورت
یک عکس پرتره حرفه ای زمانی با مخاطب خود ارتباط برقرار می کند که در آن زاویه صورت به درستی انتخاب شده باشد. به طور مثال عکس برداری از فردی که پیشانی بلندی دارد باید از زاویه پایین تر و کسی که چانه کشیده ای دارد از زاویه بالاتر از چشمانش انجام شود. در واقع شما با شناخت زاویه صورت می توانید یک عکس پرتره جذاب بگیرید.
 
4. انعکاس نور در چشم
چشم ها یکی از مهم ترین اجزای صورت در عکاسی پرتره هستند که باید به بهترین نحو ممکن در عکس دیده شوند. یکی از عواملی که زیبایی آنها را دوچندان می کند انعکاس نور در چشم ها یا کچ لایت می باشد که باعث براق و جذاب دیده شدن چشم ها در عکس می شوند. اگر درخانه عکاسی می کنید فراموش نکنید پنجره ها بهترین کچ لایت ها را به چشم می دهند.
 
5. ویرایش عکس
در انتها آنچه می تواند بر زیبایی عکس بیافزاید یک ادیت یا ویرایش خوب و اصولی است اما نه به اندازه ای که جلوه مصنوعی به عکس ببخشد. یک روتوش درست بدون تغییر بافت عکس و استفاده از افکت بدون تغییر رنگ در زیباتر دیده شدن یک عکس تاثیر گذار است. 
 
منبع:
دسته بندی: آتلیه عکس
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :