عکاسی مفهومی

تاریخ درج: 1398/10/22
عکاسی مفهومی همه چیز درباره ایده ها ، نمادها و مضامین است. این بهترین راه برای ابراز خود و استفاده حداکثری از آزادی خلاقانه شماست. برای گرفتن عکس در سبک عکاسی مفهومی  باید ابتدا ایده اصلی خود را مطرح کنید. سپس باید نتایج خود را به روشی ویرایش کنید که دید شما را به وضوح نشان دهد. قبل از شروع برنامه ریزی برای شلیک خود بهتر است الهام بگیرید.
 
- عکاسی مفهومی
عکاسی مفهومی به دلایل مختلف شبیه به تبلیغات ، سهام و روزنامه نگاری است. در ابتدا این سبک شامل تجزیه و تحلیل شدید "پیام" ی است که می خواهید منتقل کنید. دوم ، عکسبرداری مفهومی مستلزم توجه دقیق مخاطبان شما و چگونگی ارسال پیام به آنها با قدرت هر چه تمام تر است. سوم ، عکسبرداری مفهومی بر محور احساسات استوار است و داستان در پیام آن نهفته است. در واقع عکاسی مفهومی بیشتر از آنکه در صحنه تحلیلی باشدبه آمادگی ذهنی زیادی نیاز دارد. 
 
- بیان مفهوم
به عنوان مثال برای بیان مفهوم عشق،  آیا پیام شما عشق واقعی است یا قلبهای شکسته؟ آیا زاویه شما عشق واقعی خانواده است یا عشق واقعی ارواح مهربان؟ تلخی و درد دل های شکسته یا بهبودی؟ 
مخاطبان: آیا داستان شما برای عاشقان دبیرستانی است  یا شرکای یک ازدواج 50 ساله ؟
اتصالات عاطفی: از چه طریق می توانید داستان خود را به بهترین وجه به مخاطب خود طنین انداز کنید؟ عشقی که حس تعلق را به ارمغان آورد؟ عشقی که برای همیشه ادامه خواهد یافت؟ درد خیانت؟ 
ترکیب خلاق: مخاطبان دبیرستان ها به تصاویر خزنده ، کنتراست بالا و تصاویر مبتکرانه احتیاج دارند اما زوج هایی با سابقه زندگی بیشتر تحت تاثیر تصاویر ظریف ، نرم و رسا قرار می گیرند.
هنری پویا: زاویه دوربین ، نوع روشنایی ، رنگ ، محل ، عمق و حرکت ... همه این عوامل در نتیجه کلی عکاسی مفهوم شما تاثیر می گذارد.
کیفیت گفتن داستان: آیا یک تصویر مفهوم داستان شما را کامل بیان می کند؟ یک تصویر هزار کلمه ارزش دارد ، بنابراین یک تصویر می تواند عمق داستان را ضبط کند. 
 
- تعامل موضوع با  زمینه عکس
زمینه ها اغلب برای تکمیل یک موضوع یا برجسته کردن آن استفاده می شود. این لازم نیست برای هر عکس اعمال شود. شما می توانید از چیزهایی استفاده کنید که اغلب از آن به عنوان زمینه استفاده می شود ، مانند دیوارها ، برای ایجاد یک ایده. یک دیوار با نقاشی دیواری می تواند موضوع شما را بیان کند. به دنبال هنر خیابانی جالب در منطقه خود باشید. این چالش در همان زمان مهارت های عکاسی خیابانی و مهارت های مفهومی شما را بهبود می بخشد.
 
- استفاده از اشیاء روزمره برای نمادسازی طبیعت 
بسیاری از ما در مکان هایی سرشار از طبیعت زندگی می کنیم. برای مثال می توانید برای بهبود مهارت های عکاسی ماکرو در پارک محلی خود قدم زده و از آن عکس بگیرید. اگر مجبور شدید با استفاده از اشیاء روزمره ، طبیعت را در منزل بسازید می توانید از یک پس زمینه بنفش ساده ، یک پوسته تخم مرغ و شوید استفاده کنید. این می تواند نمادی از درخت در حال رشد باشد. برای تقویت خلاقیت خود موارد مختلفی در خانه آزمایش کنید.
 
- عکاسی مفهومی در آب
عکس های گرفته شده در آب یا زیر آب ، بسیار چشمگیر و احساسی هستند. این موضوع باعث می شود آب موضوع مناسبی برای تصاویر پرتره مفهومی باشد. در اینجا چند مورد از بسیاری از کارهایی که می توانید با آب انجام دهید وجود دارد مثلا در یک روز تاریک عکس های سورئال بگیرید و یا عکاسی در زیر آب را امتحان کنید. اگر در این نزدیکی سواحل ندارید ، در وان حمام عکس بگیرید یا از آب جاری به عنوان یک غرفه استفاده کنید.
 
منبع:
دسته بندی: آتلیه عکس
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :