عکاسی ماکرو

تاریخ درج: 1398/12/12
عکاسی ماکرو نوعی عکاسی است. عکاسی ماکرو مربوط به عکاسی از سوژه های بسیار نزدیک به لنز، فیلم یا سنسور می باشد. در واقع و در تعریف کلاسیک، در عکاسی ماکرو تصویر نشان داده شده در صفحه فیلم تقریبا به اندازه عکس مورد نظر بزرگ است. برای رسیدن به این هدف روش های مختلفی وجود دارد.
 
- عکاسی ماکرو
در سال های اخیر، اصطلاح ماکرو به معنای توانایی تمرکز روی موضوعی است که به اندازه کافی نزدیک باشد به گونه ای که وقتی یک چاپ به طور منظم 6 × 4 اینچ ساخته می شود ، تصویر از نظر اندازه بزرگتر می شود که با فیلم 35 میلیمتری نیاز به نسبت بزرگنمایی تقریبا 1: 4 است که به کیفیت لنز کمتر از 1: 1 نیاز دارد. در دوربین های دیجیتال اندازه واقعی تصویر به ندرت بیان می شود ، به طوری که نسبت بزرگنمایی تا حد زیادی بی ربط است. در عوض دوربین نزدیکترین فاصله فوکوس خود را تبلیغ می کند.
 
- موضوعات عکاسی ماکرو
موضوعات بکار رفته عکاسی ماکرو معمولی هنوز مواردی مانند میوه ، گل ، جواهرات و اشیاء خانگی کوچک هستند. عکاسی ماکرو اغلب جزئیات موضوع را که با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیست ، آشکار می کند.
 
- لنز عکاسی ماکرو
نز ماکرو یک لنز دوربین است که برای عکاسی از موضوعات کوچک در فواصل بسیار نزدیک طراحی شده است. آنها می توانند بسیار نزدیکتر از لنزهای معمولی فوکوس کنند ، به شما این امکان را می دهند تا قاب را با موضوع خود پر کنید و جزئیات بیشتری را ضبط کنید. متداول ترین آن استفاده از لنزهای ماکرو تخصصی است. چنین لنزهایی با تمرکز شدید روی ناحیه کوچکی که به اندازه قاب فیلم نزدیک می شود ، خوب هستند. بیشتر لنزهای ماکرو با فرمت 35 میلی متر حداقل 1: 2 را بدست می آورند ، یعنی تصویر موجود در فیلم نیمی از ابژه ای است که از آن عکس گرفته می شود. بسیاری از لنزهای 35 میلیمتری ماکرو 1: 1 هستند ، بدین معنی که تصویر روی فیلم 135 به همان اندازه ای است که از عکس گرفته می شود. تفاوت مهم دیگر این است که لنزها که برای ماکرو طراحی شده اند ، معمولاً در فواصل فوکوس ماکرو بسیار شدید هستند و در مسافت های فوکوس کاملاً تیز نیستند.
 
- مشکلات عکاسی ماکرو
دو مشکل اصلی در عکاسی ماکرو وجود دارد که اولین آن این است که عمق میدان می تواند بسیار کم عمق باشد. این بدان معنی است که اشیاء حتی یک میلی متر از فاصله دورتر نیز می توانند از تمرکز خارج شوند - مبهم است. نور کافی نیز از دیگر مشکلات عکاسی ماکرو می باشد که هرچه یک تصویر بزرگتر شود ، گرفتن نور کافی دشوارتر است. همچنین فلاش های خاصی به نام حلقه های فلاش وجود دارد که روی لنزها نصب شده اند. گزینه دیگر استفاده از لنز ماکرو تله (که گرانتر است) است. این بدان معنی است که فاصله کاری افزایش می یابد.
 
 
 
منبع:
دسته بندی: آتلیه عکس
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :