عکاسی صنعتی و کاربرد آن

تاریخ درج: 1398/06/30
در دنیای مدرن امروز شما برای فروش و تبلیغ محصولات خود به یک عکاس حرفه ای نیاز دارید تا با یک عکسبرداری ویژه محصول شما را به تصویر بکشد. به این نوع از عسکبرداری عکاسی صنعتی گفته می شود. ما در این مقاله با مفهوم عکاسی صنعتی و کاربرد آن همراه شما هستیم تا بتوانید یک تبلیغ حرفه ای داشته باشید.
 
- عکاسی صنعتی چیست ؟
عکاسی صنعتی شاخه ای از عکاسی است که با هدف تجاری برای جذب مخاطب و فروش بیشتر یک کالا یا برند بوجود آمده است. عکاسی صنعتی بسیار گسترده بوده و در تمام رسته های مختلف شغلی کاربرد دارد و باعث ایجاد ارتباط با مشتریان و دیگر شرکت ها می شود. این شاخه از عکاسی نیاز به یک عکاس ماهر و مجرب در زمینه عکسبرداری از ماشین آلات صنعتی و تولیدی نیاز دارد. این سبک از عکاسی برای این عکاسان بسیار پرسود می باشد. در انتها هر نوع عکاسی که با هدف فروش صورت پذیرد در این شاخه قرار می گیرد.
 
- کاربرد عکاسی صنعتی
1. فروش محصول
یکی از مهمترین کاربردهای عکاسی صنعتی در تبلیغ و فروش محصول می باشد. در اینجا جزییات و جاذبه های محصول به مشتری نشان داده می شود. بطور مثال الیاف بکار رفته در بافت فرش و یا نقش و طرح ان که به طور کامل به تصویر کشیده می شود.
 
2. غذا و منو
برای تبلیغ منو باید بر روی غذا متمرکز شده و در بخش های آشپزی مجلات ان را قرار دهید. برای عکسبرداری از غذا نیاز به یک نورپردازی خلاقانه و یک پیش زمینه خاص دارید به طوری که در روحیه و احساس بیننده تاثیرگذار باشد. دقت کنید که از غذای تازه پخته شده در همان لحظه عکسبرداری کنید.
 
3. مد و لباس
این عکاسی نیز نوعی از عکاسی صنعتی می باشد. این عکاسی شامل طیف وسیعی از سبک و تکنیک های مدرن تجاری است که در ان جزییات لباس را به شیوه های غیر معمول ئ خاص در کاتالوگ ها و شبکه های اجتماعی به تصویر می کشند.
 
! نکته مهم 
از آنجا که عکاسی صنعتی یک کسب و کار جدی تلقی شده و بازتاب کار شماست نباید آن را به عکاس آماتور بسپارید و منتظر یک نتیجه عالی باشید. بنابراین در هنگام استخدام عکاس برای این کار ابتدا به نمونه کارهای او توجه کنید. در بهترین حالت این عکاس باید قادر به عکسبرداری برای وب سایت، کمپین چاپ و شبکه های اجتماعی باشد و نمونه کارهای متنوعی داشه باشد.
 
منبع:
دسته بندی: آتلیه عکس
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :