عوارض و اشتباهات تزریق ژل لب

تاریخ درج: 1398/05/31
بسیاری از افراد تمایل دارند که لب های برجسته و به اصطلاح قلوه ای داشته باشند اما قطعا با عوارض و اشتباهات تزریق ژل لب آشنا نیستند. بهتر است قبل از این کار این مطلب را مطالعه کرده و با آگاهی کامل نسبت به انجام این عمل اقدام نمایید.
 
- اشتباهات رایج هنگام تزریق ژل  
1. تزریق حجم بالا ژل
اگر در هنگام تزریق ژل مقدار بسیار زیادی از ژل به لب بالا و پایین تزریق شود لب ها از فرم عادی و طبیعی خارج شده و مصنوعی دیده می شود. برای جلوگیری از این اشتباه باید به دکتر ماهر و متخصص در این زمینه مراجعه کنید.
 
2. تزریق یکسان در لب
اگر ژل در تمامی لب بطور یکسان تزریق شود لب برجستگی خود را ار دست داده و مانند سوسیس دیده می شود در حالی که باید به قسمت مرکزی لب مقدار بیشتری از ژل تزریق شود.
 
3. برجستگی پس از تزریق
بسیاری از افراد نمی دانند که به دلیل وجود اسید هیالورونیک در ژل که جاذب آب می باشد و بعد از تزریق لب ها  ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش حجم پیدا کند. اگر مقدار ژل تزریقی از حد معمول بیشتر باشد  بعد از چند روز لب ها بیش از حد برجسته شده و مصنوعی و زشت دیده خواهند شد.
 
- عوارض تزریق ژل لب
1. درد
لب ها نرم ترین و حساس ترین عضو بدن می باشند به همین دلیل پس و هنگام از تزریق به دلیل فرو رفتن سوزن در لب قطعا کمی احساس ناراحتی خواهید کرد . بنابراین درخواست کنید که قبل از تزریق به لب هایتان بی‌حس کننده بزنند و بعد از تزریق نیز از کمپرس یخ استفاده کنید. اما اگر باز هم درد شما التیام نیافت از دکتر خود بخواهید برای تان مسکن تجویز کند.
 
2. خون مردگی
هنگام تزریق خون‌رسانی زیادی در لب انجام می‌شود که احتمال خون مردگی بعد از تزریق وجود دارد ولی جای نگرانی نیست و با استفاده از کمپرس یخ می‌توانید جلوی این کار را بگیرید .
 
3. تداخل دارویی
چند روز قبل تزریق باید از مصرف داروهایی همچون امگا3، ویتامین E، آسپرین، ژلوفن و ... اجتناب کنید. 
 
4. گازگرفتگی 
بی حسی بعد از تزریق ممکن است ۴۵ دقیقه طول کشیده و در صورت خوردن و آشامیدن ممکن است باعث گاز گرفتگی و آسیب به لب ها شوید. بنابراین تا زمان اتمام بی‌حسی از آشامیدن و میل کردن غذا خودداری کنید.
 
5. استراحت مطلق
در ۲۴ ساعت اول بعد از تزریق بهتر است استراحت مطلق داشته باشید و از گرمای شدید، ورزش‌های سنگین و مصرف نوشیدنی‌های الکلی دوری کنید تا از بروز تورم، خون مردگی و التهاب بیشتر جلوگیری شود.
 
منبع:
دسته بندی: کلینیک زیبایی
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :