عوارض خوابیدن با آرایش

تاریخ درج: 1398/08/06
آرایش کردن یکی  از آیتم هایی است که علاوه بر زیباسازی چهره باعث می شود تا صورت شما یکنواخت نباشد. اما گاهی بسیاری از خانم ها بدون آنکه از عوارض خوابیدن با آرایش را بدانند در پاک کردن آرایش تنبلی کرده  و تمام شب را با آن می خوابند. تکرار این امر در طولانی مدت باعث خفگی و تیرگی پوست و همچنین آسیب های شدید پوستی خواهد شد.
 
- عدم بازسازی و ترمیم پوست 
یکی از بدترین عوارض خوابیدن با آرایش عدم ترمیم و بازسازی پوست در هنگام خواب می باشد. بدن پروسه ترمیم و بازسازی پوست را شب هنگام انجام داده و بدون تردید، علاقه ای ندارد طی این جریان با لایه ای از مواد آرایشی مواجه شود. بنابراین بهتر است پیش از خواب، آرایش صورت خود را پاک کنید. هنگامی که با آرایش به خواب می روید، تلاش بدن برای بازسازی را دچار اختلال ایجاد می کنید.
 به گفته متخصصان پوست، در هنگام خواب، این فرصت را برای بدن فراهم می شود تا پس از استرس روزانه به ترمیم و بازسازی خود بپردازد. در این زمان هورمون رشد و بازسازی، تمامی اندام های بدن از جمله پوست را تحریک می کند که اوج ترشح آن یک ساعت پس از آغاز چرخه خواب است.
 
- اختلال هورمونی
هنگامی که با آرایش به خواب می روید، در فرایند هورمون ها اختلال ایجاد می شود. طی تغییر و تبدیل سلول اپیدرم و سطحی پوست، سلول های جدید پوست جایگزین سلول های قدیمی شده و سلولهای قدیمی روی سطح پوست شروع به ریزش می کنند، در حقیقت، حدود ۵۰ میلیون سلول پوستی روزانه به طور طبیعی فرو می ریزند. آرایش می تواند سلول های مرده را به دام اندازد، و با جلوگیری از ریزش آنها چهره ای خسته به فرد ببخشد که نخستین نشانه آن از بین رفتن درخشندگی پوست است. در واقع هنگامی که  سلول های سطحی پوست به موقع لایه برداری نشوند و از بین نروند، بازتاب نور از پوست به خوبی صورت نمی گیرد.
 
- بروز جوش و آکنه 
از دیگر عوارض خوابیدن با آرایش بروز جوش و آکنه در صورت می باشد. به خواب رفتن با آرایش می تواند چربی های زیر پوست را به دام انداخته و در نهایت منجر به پدیدار شدن جوش ها میشود. هنگامی که سلول ها ترمیم می شوند، فولیکول های مو را نیز روان سازی می کنند. بنابراین پوست که تمیز باشد، چربی موجود در ریشه فولیکول ها به آرامی به سمت سطح پوست حرکت می کند اما اگر به وسیله آرایش مسدود شده باشد نخستین مرحله برای ظهور آکنه شکل گرفته است.
 
- آلوده شدن روبالشی
به خواب رفتن با آرایش می تواند روکش بالش را نیز لکه‌دار کند و از این رو، توجه ویژه ای باید به آن داشته باشید. حتی در شب هایی که پوست خود را به خوبی پاکسازی کرده اید، به خواب رفتن روی بالشی که روکش آن آغشته به مواد آرایشی است می تواند تمام تلاشی که برای پاکسازی پوست خود انجام داده اید را بی اثر کند.
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :