عوارض ترکاندن جوش

تاریخ درج: 1398/06/02
جوش یکی از عوارض پوستی است که زیبایی صورت را تحت الشعاع قرار می دهد اما بهتر است قبل از اینکه اقدام به ترکاندن جوش کنید با انواع جوش و عوارض ترکاندن جوش آشنا باشید زیرا نه تنها با این روش از بین نرفته بلکه گاهی جای آن نیز باقی می ماند.
 
- انواع جوش
1. جوش سرسفید: این نوع جوش یکی از رایج ترین انواع جوش بوده که سربسته و  گاهی دردناک هستند.
2. جوش سرسیاه: جوش های سرسیاه سر باز هستند و معمولا ملتهب نیستند.
3. پاپیول: پاپیول ها نیز از انواع جوش بوده که سر بسته هستند و می توانند سفت و قرمز رنگ باشند.
4. نودل و کیست: این جوش ها در عمق پوست به وجود آمده و غالبا دردناک هستند.
 
- محدوده خطرناک ترکاندن جوش
عروق خونی مثلث خطر، به نواحی مختلف جمجمه متصل هستند در نتیجه هرگونه عفونتی در این ناحیه به سرعت گسترش یافته و تبدیل به مشکلی جدی می شوند. اگر عفونت پوستی جدی در این ناحیه رخ دهد و درمان نشود، این عفونت به مغز رسیده که می تواند جان شما را به خطر بیندازد.
 
- عوارض ترکاندن جوش
1. باقی ماندن چرک
یکی از عوارض ترکاندن جوش باقی ماندن بخشی از چرک داخل جوش می باشد. وقتی جوش هایتان را فشار می‌دهید، باقی مانده چرک از منافذ پوست وارد فولیکول های موی درون پوست می شود.
 
2. امکان زدن جوش  بیشتر
باکتری ها، چربی و باقی‌مانده چرکی که از انواع جوش خارج می شود، می تواند گسترش یافته و منجر به جوش های بیشتری شوند.به علاوه، هنگام ترکاندن جوش ها، با لمس پوست، ممکن است باکتری ها و آلودگی های دست های تان به منافذ تمیز پوست تان هم انتقال یابد.
 
3. باقی ماندن جای جوش
یکی دیگر از عوارض ترکاندن جوش، باقی ماندن جای آن برای مدت های طولانی است. اگرچه ممکن است بعضی از انها با گذر زمان کمرنگ شود اما برای آن که جای زخم به طور کامل از بین برود، گاهی نیاز به درمان های تخصصی مثل جراحی لیزر می باشد بنابراین تا بهبود کامل ان صبور باشید.
 
منبع:
دسته بندی: کلینیک زیبایی
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :