عملکرد کربوکسی تراپی، عوارض و مزایای آن

تاریخ درج: 1398/06/28
آنچه ذهن ما را با گذر زمان به خود مشغول می کند استفاده از روش های زیبایی و جوانسازی پوست می باشد. در این میان شاید تکنیک ها و روش های زیادی را بشناسید اما شاید با عملکرد کربوکسی تراپی، عوارض و مزایای آن آشنا نباشید. این روش یکی از بهترین روش ها برای رسیدن به پوستی زیبا و جوان می باشد. با ما همراه باشید.
 
- کربوکسی تراپی چیست ؟
کربوکسی نام علمی گاز دی اکسید کربن بوده که در این روش به زیر پوست تزریق می شود. با این تزریق بدن احساس کمبود اکسیژن در ناحیه مربوط کرده و با افزایش جریان خون باعث رسیدن مواد مغذی و اکسیژن به این منطقه شده و آن را ترمیم می کند. با این روش می توان سیاهی و گودی زیر چشم، چین و چروک پوست و سلولیت را درمان کرد.
 
- عملکرد کربوکسی تراپی
گاز CO2 یک گاز غیر سمی برای بدن می باشد که هر روز در بدن ما تولید شده و توسط ریه ها دفع می شود بناباین برای بدن بی ضرر بوده و حتی اگر وارد رگ ها شود نیز نمی تواند ایجاد آمبولی کند. به همین دلیل می توان از ان در زیبایی استفاده کرد. عملکرد این گاز بدین گونه است که به محض تزریق به بافت مورد نظر، بدن برای از بین بردن این عدم تعادل بین گازها، با افزایش گردش خون سعی در تولید بیشتر اکسیژن داشته و با ایجاد مویرگ های جدید به تولید کلاژن و الاستین در منطقه تزریق شده پرداخته باعث بهبود ظاهر پوست می شود.
 
- مزایای کربوکسی تراپی
یکی از برترین مزایای این روش درمان سلولیت و کاهش چربی پوست می باشد. همچنین این روش بدون آسیب زدن به بافت های بدن و اعصاب آن باعث رفع چین و چروک و صاف شدن پوست می گردد. همچنین با افزایش خون رسانی به منطقه مورد نظر و کمک به تولید و بازسازی کلاژن، باعث جواسازی پوست می شود. 
 
- عوارض کربوکسی تراپی
همانطور که گفتیم این روش بسیار امن و بی خطر بوده و بدون آسیب زدن به بدن و به صورت طبیعی با فعال کردن ارگان های بدن به ترمیم بافت می پردازد. اما ممکن است شما درد خفیفی پس از انجام این عمل داشته باشید و یا حتی با کبودی و خشکی پوست مواجه شوید که پس از چند ساعت همگی آنها رفع خواهد شد. تورم ایجاد شده پس از کربوکسی تراپی نیز پس از 48 ساعت از بین رفته و جای هیچ گونه نگرانی نیست.
 
- مراقبت های بعد از کربوکسی تراپی
از آنجا که کربوکسی تراپی تقریبا بدون عوارض بوده و می توانید بعد از انجام آن به روال عادی زندگی خود بازگردید اما توصیه می شود تا 4 ساعت پس از انجام این روش از رفتن به حمام، استخر، سونا و همچنین انجام فعالیت های سنگین خودداری نمایید. همچنین تا یک ماه در معرض مستقیم نور خورشید نباشید.
 
! نکته آخر
مدت ماندگاری این روش پس از یک جلسه درمان معمولا تا 6 ماه بوده که پس از آن می توانید با تمدید این روش، ماندگاری آن را افزایش دهید.
این روش برای کسانی که به نارسایی کلیه، کم خونی و بیماری های مغزی دچار هستند مناسب نمی باشد. همچنین افراد سرطانی که تحت شیمی درمانی هستند نیز نباید از این روش استفاده کنند. این روش نیز مانند هر روش دیگری برای خانم های باردار ممنوع می باشد.
 
منبع:
دسته بندی: کلینیک زیبایی
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :