سرم مو و لزوم استفاده از آن

تاریخ درج: 1398/08/22
این آیتم آرایشی مراقبتی شاید کمی جدید و عجیب به نظر برسد اما تاثیر زیادی در سلامت مو دارد. در واقع سرم مو و لزوم استفاده از آن بر هیچکس پوشیده نیست. سرم مو با ترکیبات بی نظیر خود از ریزش مو جلوگیری کرده و باعث تقویت موهای آسیب دیده می شود.

- سرم مو چیست ؟
سرم مو یک محصول مایع متشکل از سیلیکون، آمینو اسید و سرامیدها می باشد که علاوه بر جلوگیری از ریزش مو، ان را تقویت کرده و باعث فرم دهی به مو می شود.همچنین این محصول مفید با حفظ رطوبت در مو و پوست سر از ایجاد شوره و عفونت نیز جلوگیری می کند.
 
- مزایای استفاده از سرم مو
سرم مو می تواند موها در برابر عوامل خارجی و آسیب رسان محافظت کرده و آن را از خشک شدن حفظ کند. همچنین به دلیل وجود ترکیبات روغنی علاوه بر کنترل چربی سر باعث نرمی و لطافت مو می شود. علاوه بر این با از بین بردن کدری مو باعث می شود موهای تان براق و باطراوت به نظر برسند. از دیگر مزایای سرم محافظت از مو در برابر گرمای حاصل از وسایل حراراتی مانند اتو مو و سشوار می باشد. شما می توانید قبل از استفاده از این وسایلاز سرم مو استفاده کرده و سلامت موی خود را تضمین کنید.
 
- نحوه استفاده از سرم مو
برای استفاده از سرم مو ابتدا باید موهای خود با شامپو مناسب شستشو داده و پس از خروج از حمام مقداری از آن را روی موهای مرطوب خود بمالید. دقت کنید تا سرم مو با کف سر برخوردی نداشته باشد. پس از استفاده از سرم مو اجازهدهید مو به حالت طبیعی خشک شده و سپس از سشوار یا اتو استفاده کنید.
 
- نکات مهم در انتخاب سرم مو مناسب
برای خرید یک سرم مو مناسب با موهای خود بهتر است ابتدا نوع موهای خود را بشناسید زیرا این محصول عملکرد بهتری روی موهای ضخیم دارد. همچنین بهتر است به ترکیبات آن دقت کنید زیرا استفاده طولانی مدت از سرم موهای حاوی سیلیکون باعث آسیب مغزی خواهد شد بنابراین بهتر است از نوع ارگانیک این محصول که فاقد مواد سیلیکونی است استفاده نمایید. 
اگر موهای چربی دارید از سرم موی حاوی روغن نعنا و اسانس لیمو در مقدار کم استفاده کنید زیرا باعث به ه چسبیدن موها بهم شده و مورا چرب تر نشان می دهد. در انتها اگرعادت به استفاده از سرم مو دارید سعی کنید از شامپو بدون سولفات استفاده کنید تا از تداخل و عوارض جانبی آن در امان بمانید. 
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :