سابسیژن چیست ؟

تاریخ درج: 1398/06/21
شاید شما هم این واژه را شنیده باشید و برای تان سوال پیش آمده باشد که سابسیژن چیست ؟ سابسیژن روشی جدید و نوین در درمان جای جوش، سالک و اسکار می باشد که در کلینیک های زیبایی انجام می شود. اگر شما هم دچار این مشکل هستید با ما همراه باشید تا شما به طور کامل با این روش آشنا کنیم.
 
- سابسیژن چیست ؟
همانطور که گفتیم سابسیژن روشی مدرن و بی خطر با یک مکانیسم متفاوت در درمان جای جوش، بخیه، آبله مرغان و اسکار می باشد. این روش بر پایه آزاد کردن بافت های همبند یا فیبروتیک با تزریق یک ماده بی حسی خاص به زیر پوست توسط انجام می شود که با آزاد سازی فیبروتیک، عملیات کلاژن سازی پوست فعال شده و در نتیجه به از بین رفتن جای جوش و ترمیم اسکار منتهی می شود.
 
- روش های انجام سابسیژن
1. استفاده از سوزن نوکور
در روش اول و قدیمی تر توسط سوزن نوکور به بافت های زیرین پوست نفوذ کرده و با حرکت آن، بافت فیبروتیک شکافته می شد اما به علت تیز بودن نوک سوزن، درد شدیدی در هنگام انجام به بیمار وارد می شد. همچنین عوارضی همچون تیرگی، کبودی، ایجاد لک و احتمال فرو رفتگی مجدد را به دنبال داشت. بنابراین این روش دیگر منسوخ شده است و از آن استفاده نمی شود.  
 
2. استفاده از سوزن کانولا
این روش که توسط دستگاه سابسیژن و سوزن کانولا انجام می شود تحولی عظیم در درمان اسکار، جای جوش، سالک و همچنین رفع چین و چروک عمیق پوست، خط اخم و لبخند بوجود آورد که در انتها باعث جوانسازی پوست می شود. این روش برخلاف روش قبلی سوزن بدون درد به بافت های زیرین پوست راه یافته و با برش بافت های فیبروتیک باعث آزاد سازی لایه زیرین پوست می شود.
 
- مراقبت های بعد از سابسیژن
این روش نیز مانند هر روش دیگری نیاز به مراقبت دارد تا دوره درمان تکمیل شود بنابراین تا 48 ساعت بعد از انجام سابسیژن از تماس آب با نواحی انجام عمل خودداری کنید. اگر می خواهید بیرون بروید حتما از یک پماد آنتی بیوتیک بر روی محل درمان شده استفاده کنید. نگران جای کبودی و ورم نباشید زیرا پس از طی دوران نقاهت 8 الی 10 روزه تمامی این علائم رفع خواهند شد.
 
- مزایای استفاده از سابسیژن
این روش برای تمامی افراد با هر نوع پوست قابل استفاده می باشد. دوره بهبودی آن بسیار کوتاه بوده و پس از 3 الی 6 جلسه متوجه نتایج شگفت انگیز آن خواهید شد. البته تعداد این جلسات به توانایی کلاژن سازی پوست شما ومیزان فرورفتگی و عمق آن نیز بستگی دارد. همچنین همزمان با این روش می توانید روش های دیگر مانند میکرودرم، لیزر، RF و فرکشنال CO2 را نیز انجام دهید. 
 
منبع:
دسته بندی: کلینیک زیبایی
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :