روش های مراقبت از پوست پس از اصلاح

تاریخ درج: 1398/06/23
خشکی و آسیب پوست از عوارض اصلاح پوست می باشد که اغلب مردان با آن درگیر هستند. شما به سادگی با روش های مراقبت از پوست پس از اصلاح می توانید از این عوارض جلوگیری کرده و پوستی نرم و لطیف داشته باشید.
 
1. روغن درخت چای
این روغن پرکاربرد و مفید که معمولا پس از اصلاح یا موم انداختن استفاده می شود باعث نرمی و لافت پوست و از بین رفتن جای جوش می شود. برای این کار کافی است مقداری از روغن درخت چای را روی پوست صورت خود مالیده و اجازه دهید تا جذب شود.
 
2. پودر بچه
برای جلوگیری از ایجاد جوش و خارش پس از اصلاح کافی است مقداری از پودر بچه را به پوست صورت خود زده و سپس نسبت به اصلاح اقدام نمایید. 
 
3. روغن نارگیل
یکی دیگر از روش های مراقبت از پوست پس از اصلاح استفاده از روغن نارگیل می باشد. این روغن با خاصیت نرم کنندگی خود باعث نرمی و لطافت پوست شده و در صورت خراش آن را ترمیم می کند.
 
4. اسکراب 
اگر جز افرادی هستید که پس از اصلاح دچار خارش و التهاب پوستی  می شوید بهتر است از یک اسکراب خانگی و طبیعی استفاده کنید. برای تهیه این اسکراب کافی است مقداری از روغن نارگیل و شکر را مخلوط کرده و روی پوست خود بگذارید. 
 
5. نارون کوهی
آنچه در درمان جوش و جراحت پس از اصلاح موثر می باشد استفاده از نارون کوهی است. این گیاه خاصیت ضد عفونی کننده داشته و از بروز جوش و التهاب پس از اصلاح جلوگیری می کند. برای بهره گیری از خواص این گیاه کافی است پس از اصلاح مقداری از این گیاه را روی پوست صورت خود بمالید.
 
6. ماست
از دیگر روش های مراقبت از پوست پس از اصلاح استفاده از ماست می باشد. ماست باعث تسکین التهاب پوست شده و حس خنکی و شادابی به پوست می بخشد. همچنین می توانید 20 دقیقه قبل از اصلاح نیز از ماست روی پوست خود استفاده کرده و پس از اصلاح پوستی نرم و لطیف داشته باشید. 
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه مردانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :