روش های دستیابی به لاغری و تناسب اندام

تاریخ درج: 1398/06/09
یکی از ویژگی هایی که امروزه خانم ها و آقایان به ان اهمیت زیادی می دهند لاغری و تناسب اندام می باشد. برای این کار نیاز به صرف هزینه های گزاف جراحی زیبایی که موندگاری طولانی مدت نیز ندارند نیست بلکه با روش های دستیابی به لاغری و تناسب اندام می توانید به راحتی به اندام دلخواه خود دست پیدا کنید. با ما همراه باشید.
 
1. انجام تمرینات ورزشی
یکی از روش های دستیابی به لاغری و تناسب اندام انجام تمرینات ورزشی است. ورزش نه تنها در تناسب اندام بلکه در روحیه شما نیز تاثیر بسیار زیادی دارد. برای این کار نیاز به تمرینات حرفه ای ندارید، نیم ساعت پیاده روی، انجام تمرینات یوگا در منزل، دوچرخه سواری و رکاب زدن در زیبایی اندام، پا و ران های شما تاثیر بسزایی دارد.
 
2. مصرف غذای آبپز و باربیکیو
یکی از عوامل چاقی، ناراحتی قلبی و فشار خون مصرف غذاهای پرچرب و سرخ کردنی است. برای رهایی از شر چربی های اضافی کافی است غذاهای خود را از این سبک پخت به سمت آبپز و باربیکیو تغییر دهید. این روش پخت و پز باعث می شود مواد مغذی درون مواد غذایی حفظ شده و فاقد چربی باشد. مصرف این غذاها به مرور زمان به تناسب اندام شما کمک خواهد کرد.
 
3. مصرف میوه و سبزیجات
یکی از سریع ترین روش های دستیابی به لاغری و تناسب اندام استفاده از میوه و سبزیجات به عنوان یک پای ثابت در برنامه غذایی تان می باشد. مصرف میوه و سبزی علاوه بر افزایش چربی سوزی، کالری لازم برای انجام فعالیت را در اختیار شما قرار خواهد داد. روزی سه وعده از میوه وسبزیجات مختلف استفاده کرده اما در مصرف ان زیاده روی نکنید.
 
4. نوشیدن آب کافی
نوشیدن 8 تا 10 لیوان در روز علاوه بر تامین انرژی لازم برای انجام فعالیت سلول ها، به حفظ رطوبت نیز کمک می کند. مصرف آب کافی از پرخوری جلوگیری کرده و باعث لاغری و تناسب اندام شما خواهد شد. بنابراین هر زمان احساس گرسنگی کردید یک لیوان آب بنوشید. هرگز آبمیوه، چای و قهوه را جایگزین آب نکنید. اگر نمی توانید این مقدار آب بنوشید مقداری میوه مورد علاقه خود را به همراه سبزی های معطر و کمی آبلیمو به آب اضافه کرده و اجازه دهید نیم ساعت در همان حالت بماند و سپس آن را بنوشید.به این روش دتاکس گفته می شود.
 
5. خوردن صبحانه
صبحانه یکی از مهم ترین وعده های غذایی است که کالری لازم برای انجام فعالیت های روزانه را در اختیار شما قرار می دهد و میل به مصرف غذاهای حجیم در دیگر وعده ها را به حداقل می رساند. بنابراین در وعده صبحانه خود از غذاهای سالم مانند میوه،نان سبوس دار، آجیل، آبمیوه و تخم مرغ استفاده کنید.
 
6. مصرف گوشت سفید
گوشت سفید به نسبت گوشت قرمز پروتئین بیشتر و چربی کمتری دارد اما هرگز گوشت قرمز را حذف نکنید بلکه روش طبخ خود را به سمت بخارپز، آبپز و باربیکیو تغییر دهید.
 
7. مصرف آبلیمو طبیعی
لیمو یکی از موادی است که سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان بوده و در بالا بردن متابولیسم بدن تاثیر بسیار زیادی دارد. مصرف آن یکی از روش های دستیابی به لاغری و تناسب اندام است. 
 
8. خواب کافی
خواب و استراحت کافی باعث افزایش ترشح چربی سوزی و کاهش وزن می شود. سعی کنید هر شب به اندازه کافی و در ساعت معینی بخوابید. در اتاقی تاریک و کمی سرد بخوابید زیرا متابولیسم بدن در اتاق سرد بالا می رود.
 
 
منبع:
دسته بندی: کلینیک زیبایی
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :