روش های درمان خانگی سلولیت

تاریخ درج: 1398/05/09
سلولیت امروزه یک عارضه پوستی محسوب شده که در پی تغییرات ناگهانی در بدن مانند افزایش وزن، بارداری، بدنسازی، پروتز و...  بوجود می آید و کمتر کسی است که آن را تجربه نکرده باشد. اگر دچار این عارضه شدید نگران نباشید روش های خانگی درمان سلولیت به شما کمک می کند تا در خانه و با کمترین هزینه این مشکل را رفع کنید. با ما همراه باشید. 
 
- نقاط شایع سلولیت در بدن
سلولیت معمولا در نقاط خاصی از بدن بیشتر ایجاد می شود. ران ها، باسن، بازوها، سینه ها و شکم از جمله این 5 نقاط مستعد برای سلولیت می باشند. البته این ترک ها هیچ گونه تهدیدی برای سلامتی نبوده و نیاز به درمان خاصی ندارد مگر اینکه بخواهید به جنبه زیبایی آن فکر کرده و آن ها را از بین ببرید.
 
- روش های خانگی درمان سلولیت
 
1. استفاده از ویتامین A
یکی از ویتامین های موثر در درمان سلولیت ویتامین A می باشد. شما برای رساندن این ویتامین به بدن می توانید مواد خوراکی حاوی این ویتامین مانند هویج و سیب زمینی شیرین استفاده کرده و به زیبایی پوست خود کمک کنید.
 
2. سفیده تخم مرغ
همانطور که گفتیم سلولیت در نتیجه کمبود پروتئین ایجاد می شود و سفیده تخم مرغ سرشار از پروتئین و اسید آمینه می باشد. برای این کار دو سفیده را از زرده جدا کرده و روی ناحیه مورد نظر یک لایه ضخیم از آن را با یک برس بکشید. پس از خشک شدن با آب سرد آبکشی کرده و سپس روغن زیتون روی آن بمالید. این عمل را دوبار در هفته انجام دهید.
 
3. اسکراب شکر
اسکراب یا لایه برداری با شکر یکی از روش های درمان خانگی سلولیت می باشد. برای تهیه این اسکراب کافی است یک فنجان شکر را با روغن بادام یا نارگیل مخلوط کرده تا قوام بیاید سپس مقداری شکر به آن اضافه کرده و روی قسمت های ترک دار بکشید.این عمل را چندین بار در هفته بمدت 8 الی 10 دقیقه در حمام انجام دهید.
 
4. روغن زیتون
روغن زیتون نیز که سرشار از مواد مغذی، ویتامین ها و آنتی اکسیدان هاست در درمان سلولیت موثر می باشد. برای این کار مقداری روغن زیتون را گرم کرده و ترک ها را با آن ماساژ دهید. پس از ماساژ آن را از روی پوست پاک نکرده و اجازه دهید جذب پوست شود.
 
5. کره کاکائو
کره کاکائو بهترین ترفند برای محو ترک های پوستی عالی است. این کره یک مرطوب کننده طبیعی محسوب شده که پوست از آن تغذیه می کند. برای این کار نصف فنجان کره کاکائو را با یک قاشق عصاره جوانه گندم و دو قاشق چایخوری موم رنده شده به علاوه یک قاشق چایخوری روغن هسته زردآلو و ویتامین E گرم کنید تا ذوب شود و سپس در یخچال سرد نمایید. روزی دو تا سه بار آن را به ترک های خود بمالید.
 
6. آبلیمو
یکی از ساده ترین ترفندهای خانگی درمان سلولیت، آبلیموست. آبلیمو بطور طبیعی اسیدی بوده و برای درمان و کاهش ترک و آکنه مفید می باشد. آبلیموی تازه را به آرامی روی ترک ها بصورت دورانی بمالید و اجازه دهید 10 دقیقه روی پوست مانده و سپس با آب گرم آبکشی کنید.
 
 
منبع:
دسته بندی: کلینیک زیبایی
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :