روش های درمان تعریق در تابستان

تاریخ درج: 1398/06/10
یکی از دغدغه های بسیاری از افراد در تابستان، تعریق زیر بغل، دست، پا و نواحی خاص و بوی نامطبوع آن می باشد. برای رفع این مشکل می توانید از محصولات آرایشی و بهداشتی یا روش های درمان تعریق در تابستان استفاده کنید . قبل از آن نیز باید علت این مشکل را پیدا کنید.
 
- علل تعریق بدن
غدد عرق در بدن حدود 2 الی 3 میلیون می باشد که تجمع آن در کف دست، زیر بغل و پاها بیشتر می باشد. این غدد در تابستان و فعالیت های سنگین با دفع مواد مضر، دمای بدن را ثابت نگه می دارند. این تعریق علاوه بر گرما، افزایش فعالیت بدن و هیجان دلایل دیگری همچون فشارخون، خونریزی، سکته قلبی، سکته مغزی و اختلال غدد تیروئید را دارد. بنابراین اگر شما بیش از اندازه عرق می کنید نشانه یک بیماری در بدن بوده که باید به پزشک مراجعه کنید. 
 
- تاثیر عرق کردن بر زندگی
علاوه بر بوی نامطبوع تعریق بیش از حد، این مشکل تاثیرات منفی را نیز بر نحوه زندگی اجتماعی فرد می گذارد. کاهش اعتماد به نفس، ترس و ... از جمله این موارد می باشد که در صورت عدم درمان مشکلات روانی و احساس شکست در طول زمان را در پی دارد.
 
- روش های درمان تعریق بیش از حد
1. Iontophoresis  
در این روش با عبور جریان برق از پوست و انتقال آن به غدد عرق کف دست یا پا، این مشکل را درمان می کنند. در واقع با این روش درمان غدد عرق برای مدتی بسته می شود اما برای نتیجه گیری بهتر باید تعداد جلسات درمان را افزایش دهید.
 
2. بوتاکس
یکی دیگر از روش های درمان تعریق در تابستان، بوتاکس یا سم بوتولینیوم می باشد. بوتاکس از ترشح غدد ماده موثر در تعریق به نام اتیل استیل کولین در محل اتصال عصبی و انتهای آن جلوگیری می کند. این ماده در نواحی پر تعریق مانند زیربغل، کف دست تزریق شده و هیچ گونه عوارض جانبی ندارد. همچنین ماندگاری این روش 6 تا 9 ماه می باشد.
 
 
 
منبع:
دسته بندی: کلینیک زیبایی
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :