روش های خانگی برای برداشتن موی پشت لب

تاریخ درج: 1398/06/14
یکی از نکات زیبایی که خانم ها خیلی به آن اهمیت می دهند برداشتن موی پشت لب یا سبیل می باشد. البته که روش های بسیاری در این زمینه از جمله اصلاح با بند، وکس و... وجود دارد اما بهتر است بدانید با روش های خانگی برای برداشتن موی پشت لب می توانید به راحتی و بدون درد این مشکل را رفع کنید.
 
1. زردچوبه
زردچوبه علاوه بر خواص بسیاری که برای سلامتی دارد می تواند به شما در برداشتن موی پشت لب کمک کند. کافی است ا قاشق زردچوبه را و یک کاسه شیر را با یکدیگر مخلوط کرده و سپس آن را به کمک انگشتان تان پشت لب بمالید. پس از آن اجازه دهید این ماسک خشک شده و سپس با آب ولرم آبکشی نمایید. زردچوبه علاوه بر این مزیت پوست را نیز روشن می کند.
 
2. سفیده تخم مرغ
سفیده با تضعیف ریشه مو باعث می شود روند رشد مو کند شود و علاوه بر این پوست را نیز تسکین می دهد. بنابراین برای کاهش روند رشد مو در پشت لب باید سفیده تخم مرغ را به آن ناحیه مالیده و 20 دقیقه صبر کنید و سپس آن را بشویید.
 
3. نعنا خشک
یکی دیگر از روش های خانگی برای برداشتن موی پشت لب استفاده از نعنا می باشد. شاید تا بحال این کاربرد از نعنا را نشنیده باشید اما این گیاه خوشبو و مفید به شما در این زمینه کمک می کند. کافی است یک قاشق نعنا خشک را با یک لیوان آب جوش مخلوط کرده و اجازه دهید روی بخار آب دم بکشد. پس از آن 2 قاشق عسل به این مخلوط اضافه کرده و روزی دوبار میل کنید. پس از طی مدت زمان کوتاهی، تاثیرات شگفت انگیز آن را خواهید دید.
 
تمامی روش های گفته شده در بالا یک روش تجربی و در پی استفاده مکرر اثربخش خواهد بود. اگر به دنبال روش جایگزین بهتری در این زمینه هستید که دائمی باشد می توانید از لیزر استفاده کنید و یا با وکس یا بند روند رشد آن را به تاخیر بیاندازید. هرگزبطور مداوم از تیغ برای این کار استفاده نکنید زیرا هم موهای این نواحی را ضخیم کرده و هم آنرا پرپشت تر می کند.
 
 
منبع:
دسته بندی: کلینیک زیبایی
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :