روتین روزانه مردان در سلامت پوست

تاریخ درج: 1398/07/18
همانطور که می دانید مردان کمتر از زنان به سلامت و زیبایی پوست خود اهمیت داده و آن را نادیده می گیرند. روتین روزانه مردان در سلامت پوست به شما کمک می کند پوستی جوان و شاداب را تجربه کرده و نقش مهمی در سلامتی پوست خود داشته باشید.
 
1. حذف دخانیات
یکی از روتین های غلط برخی از مردان که به سلامت پوست آسیب زده و باعث تیرگی، کدر شدن و ایجاد چین و چروک عمیق در پوست می شود مصرف دخانیات اعم از سیگار و قلیون می باشد. برای داشتن پوستی سالم و زیبا به جای استعمال دخانیات ورزش های هوازی و نوشیدن آب کافی را جایگزین آن نمایید.
 
2. توجه نوع پوست
برای شناخت نوع پوست خود باید محدوده T صورت خود که شامل پیشانی، بینی و چانه می شود را در نظر بگیرید. اگر با کشیدن سرانگشتان خود به این قسمت احساس چربی داشتید پوست شما چرب است، اما اگر روی بینی شما کمی براق بوده اما چندان چرب نیست و دیگر قسمت های صورت خشک بوده نوع پوست شما مختلط است و پوست شما خشک است اگر احساس چربی روی پوست خود نداشته و بالعکس احساس کشیدگی دارید و عدم وجود هیچ کدام از علائم گفته شده در پوست نشان دهنده این است که پوست شما طبیعی و نرمال است.
 
3. شستشو روزانه صورت
یکی از روتین روزانه مردان در سلامت پوست که باید رعایت شود شستشو روزانه پوست می باشد. این عمل منافذ پوست را از آلودگی ها و چربی های موجود روی پوست پاک کرده و باعث می شود پوست جانی دوباره بگیرد. برای شستشو صورت خود بهتر است از شوینده های فاقد الکل و سولفات و متناسب با نوع پوست خود استفاده نمایید زیرا در غیر اینصورت PH پوست تعادل خود را از دست داده و باعث بروز جوش و آکنه خواهد شد.
 
4. استفاده از مرطوب کننده
یکی از باورهای غلط در استفاده از مرطوب کننده در این است که کسانی که پوست چرب دارند نیازی به استفاده از مرطوب کننده ندارند اما بهتر است بدایند ترشح چربی ربطی به هیدارته بودن پوست نداشته و گاهی پوست در عین چرب بودن می تواند کاملا دهیدراته باشد. بنابراین پس از هر بار شستشوی صورت از یک مرطوب کننده هیدراته استفاده کنید. دقت کنید هرچه بافت این کرم سبک تر بوده سریع تر جذب پوست شده و در شما حس چسبندگی ایجاد نمی کند.
 
5. کرم چشم
کرم دور چشم تنها مختص به خانم ها نبوده و باید جز روتین روزانه مردان در سلامت پوست قرار بگیرد. استفاده از این کرم گرچه به طور کامل چین و چروک اطراف چشم را از بین نمی برد اما روند پیری چشم را مختل کرده و از تیرگی اطراف چشم جلوگیری می کند.
  
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه مردانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :