رفع کک و مک با لیزر

تاریخ درج: 1398/10/23
آیا تا بحال با نگاه در آینه به این موضوع فکر کرده اید که چگونه از شر کک و مک روی صورت خود خلاص شوید ؟ رفع کک و مک با لیزر یکی از روش هایی تا حدود زیادی باعث کمرنگ شدن و از بین رفتن کک می شود که نسبتا ارزان و کم هزینه بوده و درصد موفقیت آن نیز به نسبت سایر روش ها بسیار بیشتر می باشد. 
 
- کک و مک و علل پیدایش آن
کک و مک های صورت در اثر اختلال در عملکرد سلول های پوستی رنگی به نام ملانین ایجاد می شوند اما گاهی ریشه این مشکل ژنتیکی و ارثی است که یکی از دلایل اصلی آن قرار گرفتن مداوم در  مقابل نور خورشید می باشد. زیرا در اثر تابش نور خورشید، پوست برای محافظت از خود اقدام به تولید بیشتری از این رنگدانه ها کرده و در نتیجه مقدار اضافی این ماده در یک نقطه باعث بوجود آمدن کک و مک در پوست می شود. علاوه بر این استفاده از قرص های ضد بارداری و حساسیت پوستی نیز از  دیگر عوامل بوجود آورنده کک و مک می باشند.
کک و مک ها دایره های ریز پوستی بوده که رنگی تیره تر از پوست داشته و در قسمت های مختلف بدن مانند صورت، پشت دست، ساعد، گردن و بالای سینه ایجاد می شود که تجمع آن در صورت روی بینی و زیر چشم بیشتر از هر محل دیگری است. در واقع هر نقطه از بدن و صورت که بیشتر در معرض نور خورشید باشد امکان بروز کک و مک در آن بیشتر است. 
 
- رفع کک ومک با لیزر
یکی از سریع ترین و راج ترین روش های رفع کک ومک لیزر می باشد که انواع مختلفی از جمله  لیزر CO2، N-lite و لیزر اربیوم داشته که در این میان لیزر CO2 به نسبت دیگر روش ها رایج تر بوده و ماندگاری بیشتری دارد. در این روش  با استفاده از انرژی متراکم نیتروژن ها، رگ های خونی موجود در زیر کک و مک ها سوزانده شده و کک و مک ها را از بین می روند. به همین دلیل ممکن است پس از درمان کک و مک با لیزر با تورم و قرمزی و حتی سوختگی در پوست خود روبرو شوید که پس از مدت زمان کوتاهی از بین خواهند رفت. برای کاهش این تورم و قرمزی در بسیاری از مراکز قبل از استفاده از لیزر، دمای پوست را به وسیله مواد خنک کننده کاهش می دهند. 
 
- مراقبت های بعد از لیزر
پس از رفع کک و مک با لیزر ممکن  است صورت شما کمی تیره تر شود و همچنین بر اثر تماس با لیزر این لک ها برجسته و خشک شده و می ریزند بنابراین بهتر است در طی این مدت از  دستکاری این نقاط خودداری کرده و از  پماد تجویز شده توسط دکتر استفاده نمایید. همچنین به سبب حساسیت پوست پس از لیزر بهتر  است پس از رفع کک و مک با لیزر تا مدت ها هنگام خروج از منزل از ضد آفتاب استفاده نمایید زیرا پرتو نور خورشید رنگدانه های پوستی را تحریک کرده و ممکن است مجددا باعث بروز کک و مک در صورت شود. 
 
! نکته
بهترین لیزر برای از بین بردن کک و مک نور سبز می باشد زیرا لکه های قهوه ای کک و مک نورهای با طول موج کوتاه را بهتر جذب می کنند و از آنجا طول موج نور سبز کوتاه تر از فرابنفش می باشد گزینه مناسب تری برای درمان کک و مک با لیزر می باشد. 
منبع:
دسته بندی: کلینیک زیبایی
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :