خط لبخند و روش های از بین بردن آن

تاریخ درج: 1398/08/04
لبخند یکی از ایتم هایی که بر زیبایی صورت می افزاید و باعث می شود چهره شاداب و جذاب به نظر برسد اما با افزایش سن و افتادگی پوست خطوطی در اطراف لب و دهان دیده می شود که این زیبایی را تبدیل به کابوس می کند که به خط لبخند معروف است. به همین دلیل افراد زیادی به فکر خط لبخند و روش های از بین بردن آن می افتند. با ما همراه باشید تا با این روش ها آشنا شوید.
 
- علل بوجود آورنده خط لبخند
همانطور که گفتیم خط لبخند به دلیل افزایش سن و افتادگی پوست بوجود می آید اما جدا از این مسئله عوامل دیگری همچون سیگار کشیدن، خندیدن زیاد، نحوه غذا خوردن، افزایش و کاهش وزن و عدم استفاده از ضد آفتاب نیز در این زمینه تاثیرگذار هستند. این خطوط اولین نشانه های پیری هستند که باید با کنترل این عوامل زمان بروز آن را به تاخیر انداخت و یا با استفاده از روش های از بین بردن خط لبخند از عمیق شدن آن جلوگیری کرد.
 
- تزریق ژل و بوتاکس
یکی از بهترین و مرسوم ترین روش های از بین بردن خط لبخند تزریق بوتاکس و ژل می باشد که در بوتاکس با تزریق سم بوتولنیوم ماهیچه عضلات صورت به صورت موقت فلج شده و  با جلوگیری از حرکات صورت از بروز چین و چروک در پوست جلوگیری می کند. اما ژل حاوی مقادیر زیادی اسید هیالورونیک می باشد که که در بدن موجود بوده وبا افزایش سن کاهش می یابد، این ماده باعث حفظ رطوبت و مانع از خشکی پوست شده و در نتیجه باعث از بین رفتن خط لبخن می شود.
 
- لیفت با نخ
از دیگر روش های تاثیرگذار در از بین بردن خط لبخند لیفت با نخ می باشد.در این روش از نخ های جذبی PDO یا پلی دی اکسانون استفاده می شود که جذب آن تقریبا 5 الی 6 ماه طول می کشد. به همین دلیل و بعد از قرار گرفتن در زیر خط لبخند در طی این چند ماه، بدن مجبور به تولید کلاژن و الاستین در اطراف نخ شده و با تقویت استحکام و قوام پوست باعث از بین رفتن خط لبخند و چین و چروک پوست می شود. تعداد نخ های مورد استفاده در این روش به عمیق چین و چروک و صلاحدید پزشک بستگی دارد.
 
- لیزر
لیزر یک روش محبوب در کلینیک های زیبایی می باشد که طرفداران زیادی را نی به خود اختصاص داده است. در این روش لایه سطحی پوست بر اثر تابش لیزر از بین رفته و لایه جدید جایگزین آن می شود. البته برای ساخت این لایه به مقدار زیادی کلاژن و الاستین نیاز است که افزایش آن در بدن پس از بین رفتن لایه سطحی بیشتر می شود. در نتیجه افزایش این دو ماده در پوست، چین و چروک و خط لبخند از بین رفته و در نتیجه پوست جوان، صاف و یکدست خواهد شد.
 
منبع:
دسته بندی: کلینیک زیبایی
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :